فرماندار اشکذر در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان:

امروز مهمترین فریضه تشویق شهروندان به دریافت واکسن کرونا است

هادی‌نسب فرماندار و رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر با بیان اینکه امروز مهمترین فریضه تشویق شهروندان به دریافت واکسن کرونا است؛ تصریح کرد: مردم و گروه‌های هدف باید قبل از آغاز موج‌ جدید نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نمایند تا ضمن کاهش آمار مرگ و میر و بستری‌ها، کنترل سریع امواج بعدی امکان‌پذیر شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور مسئولان و مدیران مربوطه برگزار شد.

هادی هادی‌نسب فرماندار شهرستان اشکذر در این جلسه با بیان اینکه امروز مهمترین فریضه تشویق شهروندان به دریافت واکسن کرونا است؛ تصریح کرد: مردم و گروه‌های هدف باید قبل از آغاز موج‌ جدید نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نمایند تا ضمن کاهش آمار مرگ و میر و بستری‌ها، کنترل سریع امواج بعدی امکان‌پذیر شود.

فرماندار اشکذر همچنین ضمن تقدیر از متولیان برگزاری مراسم‌های عزاداری حسینی در دهه اول ماه محرم، اظهار کرد: خوشبختانه با دقت‌نظر دست‌اندرکاران، برگزاری مراسم‌های عزاداری باشکوه و پرشوری را در سطح شهرستان البته با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و اولویت حفظ سلامت شهروندان شاهد بودیم.

وی افزود: انتظار می‌رود از سوی متولیان امر توضیحات و توصیه‌های لازم به مسئولان هیئات عزاداری درخصوص برگزاری مراسم‌های عزاداری و سفرهای ایام اربعین حسینی ارائه شود تا ضمن عزاداری مطلوب، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت مردم مدنظر قرار گیرد.

هادی‌نسب در ادامه به دغدغه مردم و مسئولان درخصوص حضور اتباع بیگانه و معضلات اجتماعی و بهداشتی آنان نیز اشاره و تأکید کرد: مسئولان محلی در شهرها و روستاها باید به ساماندهی و مدیریت حضور اتباع بیگانه بپردازند.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان درخصوص واکسیناسیون کرونا و ارائه خدمات بهداشتی به اتباع بیگانه، خواستار شناسایی و واکسیناسیون اتباع بیگانه شد.

فرماندار شهرستان اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم ایمن سازی استخرهای کشاورزی از سوی متولیان امر خاطرنشان کرد: برخی استخرهای ذخیره آب کشاورزی در مراتع و باغ‌ها، ایمن سازی نشده و هر از گاهی حادثه آفرین می‌شوند و متولیان باید در اسرع وقت نسبت به ایمن سازی و حصارکشی استخرها اقدام نمایند.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر به اعتراضات شدید مردمی نسبت به وضعیت نامطلوب گود زباله نیز اشاره و گفت: این وضعیت مناسب نیست و متولیان باید در اسرع وقت نسبت به مدیریت این موضوع اقدام کنند تا سلامت مردم تهدید نشود.

"لیلا ابدی" رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر نیز دراین نشست به ارائه گزارشی درخصوص آمار واکسیناسیون بیماری کرونا، آمار واکسیناسیون فرهنگیان و همچنین نرخ باروری، رشد طبیعی جمعیت و میزان موالید شهرستان پرداخت.