به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات و روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ "محمدعلی شاه‌حسینی " فرماندار اشکذر در نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی، جرائم و تخلفات انتخاباتی که با حضور مدیرکل بازرسی استان و اعضای هیئت نظارت و اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شورا اسلامی شهر و روستا برگزار شد اظهار داشت: بالغ‌بر یک‌میلیون نفر به‌طور مستقیم به‌عنوان عوامل اجرایی در برگزاری این دو رویداد مهم سیاسی و اجتماعی حضور دارند که ضروری است همگی از آگاهی و اشرافیت کامل بر قوانین برخوردار باشند.

 

وی بابیان اینکه یکی از مواردی که قانون‌گذار توجه خاصی به آن داشته و قوه قضائیه مسئولیت انجام آن را بر عهده دارد پیشگیری از جرائم انتخاباتی است افزود: برخورد با جرائم در زمان انتخابات تحت شرایط خاص و حساسی قرار دارد و نیازمند دقت نظر و توجه ویژه‌ای است که این موضوع ضرورت این نشست‌ها را دوچندان می‌کند.

 

رئیس هیئت اجرایی شهرستان اشکذر با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب در خصوص ضرورت رعایت قانون گفت: مجریان انتخابات توجه کنند در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کنند تا شاهد انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم از تمامی جناح‌ها و سلایق در اردیبهشت‌ماه باشیم.

 

حجت‌الاسلام "اکبر طالبی "مدیرکل بازرسی استان نیز در سخنان خود بر ضرورت آگاهی کامل قوانین انتخاباتی به‌ویژه در خصوص عوامل اجرایی و مجریان انتخابات تأکید کرد و افزود: همگان وظیفه‌دارند ضمن رعایت شرایط حساس جامعه با شجاعت و سلامت نفس ضوابط و قوانین انتخابات را اجرا نمایند و مردم را نیز برای شرکت در این رویداد مهم و سرنوشت‌ساز دعوت نمایید.

 

رئیس دادگستری شهرستان اشکذر نیز در صحبت‌های خود بابیان اینکه پیشگیری مقدم بر تخلف است اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی سبب کاهش و کاستن از جرائم احتمالی می‌شود که ممکن است در هنگام انتخابات رخ دهد.

 

"جمال فلاح " با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص امانت‌داری نیز افزود: دست‌اندرکاران انتخابات باید امانت‌دار خوبی باشند و انتظار می‌رود مسئولین با اشراف کامل نسبت به قوانین در اجرای صحیح آن به‌ویژه در هنگام انتخابات اهتمام بیشتری از خود نشان دهند.

 

وی بر ضرورت تبلیغات انتخاباتی در زمان مقرر به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد و خواستار رعایت اخلاق در انتخابات پیشرو از جانب تمامی نامزدها شد.