در نشست شورای مسکن صورت گرفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی‌نسب" فرماندار این شهرستان در ابتدای نشست شورای مسکن که با حضور برخی از مدیران استانی و شهرستانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد؛ ضمن گلایه مندی از روند کند واگذاری اراضی پیش‌نیاز پروژه‌های مسکن شهرستان، به بیان مشکلاتی در خصوص نحوه واگذاری اراضی ملی و دولتی موردنیاز پروژه‌های مسکن این شهرستان پرداخت.

هادی‌نسب با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهرستان در زمینه مسکن معلولین، مسکن مهر، مسکن ایثارگران، طرح اقدام ملی مسکن به موضوعاتی از جمله جنگل‌های دست‌کاشت، میراث فرهنگی و نحوه تحویل گره خورده است؛ افزود: قطعاً همراهی و همدلی مدیران استانی می تواند راهگشای این مشکلات باشد.

فرماندار و رئیس شورای مسکن شهرستان اشکذر در ادامه سخنان خود افزود: به هیچ وجه مایل به تجربه مجدد مشکلات مسکن مهر اشکذر نیستیم و انتظار می رود اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با گمانه زنی و بررسی‌های موردنیاز، نظر قطعی پیرامون اراضی مدنظر ارائه نمایند.

هادی هادی‌نسب اظهار داشت: با توجه به ضوابط و دستورالعمل‌های موجود، تعداد 36 خانواده دو معلولین و بیشتر در شهرستان اشکذر واجد شرایط دریافت زمین و تسهیلات جهت ساخت مسکن هستند.

وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن شهرستان اشکذر، تعداد 40 متقاضی واجد شرایط شناسایی شده‌اند؛ همچنین تعداد 48 واحد از منازل مسکن مهر اشکذر در حال حاضر با توجه به شرایط و آیین‌نامه‌ها از امنیت و استحکام کافی برخوردار نبوده و باید زمین معوض جهت ساخت به مالکان ارائه شود.

هادی‌نسب همچنین با اشاره به مشکلات مربوط به اراضی مسکن مهر جوانان در روستاها گفت: در برخی از روستاها هنوز جانمایی مسکن مهر جوانان صورت نپذیرفته، در برخی از روستاها جانمایی انجام شده، اما زیر ساخت‌های لازم ایجاد نشده و در برخی از روستاها مشکلاتی در خصوص نحوه و شرایط واگذاری وجود دارد که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با همدلی و همراهی و نگاه مثبت، رفع این مشکلات را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

گفتنی است در این نشست هر یک از اعضا و مدیران به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات مطرح شده پرداختند و تصمیماتی در خصوص حل و فصل مشکلات شهرستان اتخاذ شد.