فرماندار شهرستان اشکذر:

انتقال آب از خلیج فارس به یزد مسئله‌ای حیاتی است

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در دیدار با فرماندهان پایگاه‌های بسیج گفت: موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد یک مسئله حیاتی و مطالبه مهم مردم استان یزد و شهرستان اشکذر است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح الله ردائی در جلسه ای با فرماندهان پایگاه های بسیج اشکذر اظهار داشت: در استان یزد روزانه هزار و 800 لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب داریم که خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد نه تنها بحث آب شرب مورد نیاز یزد را تامین می کند بلکه برای نخستین بار، مجوز مصرف کشاورزی پر بازده را نیز دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب استان یزد و برخی شهرستانها از جمله اشکذر به دلیل سختی زیاد آب، پایین است، افزود: این شرایط، ضرورت احداث این خط انتقال را نمایان می کند.

ردائی با اشاره به شبهه هایی که برخی رسانه ها و شبکه های مجازی به راه انداخته اند، افزود: اگر شرایط منابع آبی استان مورد بررسی قرار گیرد، ضرورت احداث خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد بیش از پیش مشخص خواهد شد.

فرماندار شهرستان اشکذر ادامه داد: در صورت عدم برنامه ریزی مناسب برای مسئله آب، نه تنها برای استان یزد و شهرستان اشکذر بلکه برای استانهایی مشابه یزد، آینده مناسبی پیش بینی نمی شود بنابراین هیچ شبهه و شکی در زمینه ضرورت احداث خط انتقال آب وجود ندارد.

وی به تشریح مشخصات فنی خط انتقال آب پرداخت و بیان کرد: طول خط انتقال 840 کیلومتر است و سالانه 200 میلیون مترمکعب آب از طریق این خط انتقال به استان یزد می رسد.

ردائی با بیان اینکه هزینه 150 میلیارد تومانی این خط انتقال از حقوق دولتی معادن استان یزد تامین می شود، افزود: آب شرب بسیار استراتژیک است و سرمایه گذاری برای ایجاد آن یک ضرورت است.

در این نشست فرماندهان پایگاه های بسیج شهرستان اشکذر به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد برنامه های سفر هیئت دولت به استان یزد پرداختند.