معاون فرماندار اشکذر خواستار شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ چهارمین نشست شورای سلامت شهرستان اشکذر به‌منظور بررسی راهکارهای افزایش سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی به‌ویژه در زمینه بی‌اثر کردن و عادی‌سازی زباله‌های عفونی و نیز ضرورت همکاری خیرین برای اتمام پروژه‌های حوزه سلامت شهرستان به ریاست معاون فرماندار اشکذر برگزار شد.

 

علیرضا ابوالحسنی در این نشست بابیان اینکه شورای سلامت می‌بایست به‌صورت جدی در حوزه وضعیت بهداشتی و آلودگی محیطی ورود کند اظهار داشت: ضروری است با توجه به اقدامات مؤثر دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و اجرای موفق طرح نظام سلامت، متولیان امر تلاش نمایند سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی شهرستان افزایش و اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت تأمین گردد.

 

وی با تأکید بر اهمیت بازدید مستمر کارشناسان بهداشت از مراکز مرتبط با سلامت مردم افزود: سلامت مردم یک رکن اساسی است و به طبع کم‌کاری و سهل‌انگاری در این مسیر پذیرفتنی نیست.

 

ابوالحسنی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نشست‌های متعددی برای انتقال زباله‌های عفونی با مسئولین استان برگزارشده است از تخصیص کیسه‌های مخصوص به‌منظور جمع‌آوری مطمئن پسماندهای مراکز درمانی و نیز خرید دستگاه عادی‌سازی زباله عفونی و انتقال این زباله‌های بی‌اثر به مرکز استان خبر داد.

 

نزدیکی عید قربان و لزوم نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان به‌ویژه نسبت به کشتار دام‌های قربانی موضوع دیگری بود که معاون فرماندار اشکذر به آن تأکید کرد و اظهار داشت: ضروری است در همین راستا بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تعامل و همکاری با شبکه دامپزشکی شرایط مطلوب را برای توزیع گوشت سالم به نیازمندان فراهم نماید.