به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، فرماندار اشکذر در نشست هم اندیشی با دهیاران و فرماندهان پایگاه های مقاومت رستاق به مهمترین مصوبات شهرستانی اتخاذ شده در جلسات شورای تامین و قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تأمین سلامت شهروندان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مهمترین اولویت در اتخاذ این مصوبات بوده است.

 

هادی هادی نسب ضمن اشاره به مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اظهار داشت: با یک مورد جدیدی که امروز صبح مثبت اعلام شد تعداد مبتلایان شهرستان به عدد 17 رسید که متاسفانه سه نفر از مبتلایان نیز فوت کردند.

 

وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برپایی ایستگاه‌های توزیع شربت و شیرینی و هرگونه تجمع به مناسبت جشن‌های نیمه شعبان ممنوع اعلام شده ، افزود: فرصت مناسبی فراهم شده تا در نیمه شعبان امسال مردم در کنار موسسات خیری به کمک افراد نیازمند بشتابند.

 

فرماندار اشکذر درخصوص چگونگی تداوم طرح غربالگری و پایش در ورودی رستاق عنوان کرد: شوراها با همفکری دهیاران و پایگاه های بسیج  و با نظرخواهی از اهالی روستاها پیشنهادات خود را به منظور جمع بندی به قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا شهرستان ارائه نمایند.

 

هادی نسب با بیان اینکه بسیاری از گروه های شغلی دچار مشکل شده و معیشت آنها را تحت الشعاع قرار داده است، گفت: دولت با ارائه راهکار‌های اقتصادی مناسب تلاش می کند تا از ضرر رساندن ویروس کرونا به کسب وکار و مشاغل جلوگیری کند.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که همواره مورد تاکید مدیریت شهرستان بوده تشکیل بانک اطلاعاتی در حوزه های مختلف بوده که تاکنون محقق نشده و این امر سبب شده تا در دوران شیوع ویروس کرونا  عدم وجود بانک اطلاعات محدودیت هایی را در اجرای مصوبات به وجود آورده که انتظار می رود دستگاه های شهرستانی در سال جدید به ایجاد بانک اطلاعاتی توجه داشته باشند.

 

فعالیت رسانه و فضای مجازی برای بالابردن روحیه نشاط و شادابی درجامعه، رعایت پروتکل های بهداشتی در همه زمینه ها در پیشگیری از ویروس کرونا و تقدیر و تشکر از پرسنل مراکز درمانی و بهداشتی و گروه های جهادی و بسیجیان شهرستان در ضدعفونی کردن معابر از جمله دیگر محور های مطرح شده توسط فرماندار اشکذر در این نشست بود.