معاون سیاسی فرماندار اشکذر؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اشکذر به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار با تأکید بر اهمیت مصرف کالاهای تولید داخل برگزار شد.

«محمد شیبانی» در این نشست فرهنگسازی را بهعنوان اولویت نخست این ستاد برشمرد و اظهار کرد: اگرچه وظیفه ذاتی این ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق است ولی به جهت اثربخشی و تداوم بیشتر این مهم در جامعه، اولویت نخست این ستاد را فرهنگسازی قرار دادهایم.

وی بابیان اینکه در عرصه فرهنگی باید به بومیسازی برنامههای پیشگیری از قاچاق توجه شود افزود: این برنامهها اثربخشی بیشتری دارد و تمرکز در این زمینه باید اصلاح الگوی مصرف خانوادهها به سمت کالای ایرانی باشد.

این مقام مسئول لزوم ترغیب دانش آموزان به خرید و مصرف لوازمتحریر ایرانی را یادآور شد و از تولیدکنندگان خواست: تا نسبت به تولید اجناس باکیفیت داخلی اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی فرماندار اشکذر بر ضرورت تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی در آستانه ماه مهر تأکید کرد و از مردم خواست: ضمن تماس با شماره 124 فروشندگان کالای قاچاق را معرفی تا طبق ضوابط با آنها برخورد شود.

ارائه گزارش از نحوه عملکرد دستگاههای دولتی در خصوص استفاده از کالاهای ایرانی موضوع دیگری بود که شیبانی بر آن تأکید نمود و خواستار تلاش همگانی بر تحقق عینی شعار سال شد.