از عدم اجراي صحيح قانون هدفمندي يارانه ها تا افزايش 550 درصدي بعضي از قيمتها و توصيه به مسئولان شهرستان و متوليان امر فرهنگ

به گزارش روابط عمومي فرمانداري اشكذر، "حجت الاسلام و المسلمين طالبيان" روز چهارشنبه در نشست شوراي اداري اين شهرستان با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام سال"اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي" توسط مقام معظم رهبري اظهار داشت: يكي از دغدغه هاي مسئولين عالي نظام در سالهاي اخير اقتصاد و فرهنگ بوده است كه در اين راستا همه مسئولين در بخش هاي مختلف مي بايست كمر همت را بسته و براي حل مشكلات اقتصادي مردم تلاش دو چندان كنند.

امام جمعه اشكذر مديريت جهادي را يكي از فاكتورهاي مهم در راستاي رسيدن به مقصد نهايي و اعتلاي كشور عنوان كرد و گفت: همه كساني كه مسئوليت دارند به حكم شرع و عقل وظيفه دارند در راستاي تحقق و اهداف مسئوليت خود بكوشند و تكليف و عهد خود به نظام مقدس جمهوري اسلامي را ادا كنند.

طالبيان در ادامه خاطر نشان كرد:غفلت نكردن از دشمني دشمنان همواره مورد تاكيد رهبر معظم لنقلاب اسلامي بوده است و دشمن منتظر اين لحظه است كه ما غفلت كنيم و گاهي غفلت كرده ايم كه نتايج بدي را بدست آورديم.

"محمدعلي شاه حسيني" نيز در اين نشست اظهار داشت: دولت تدبير تمام تلاش خود را براي خروج كشور از بحران هاي پيش رو به كار خواهد گرفت.

اقتصاد مقاومتي و همت مسئولان

فرماندار اشكذر اقتصاد مقاومتي را باعث ارتقاي كشور در شاخصه هاي توليد، صادرات، عدم تكيه به نفت و خودباوري عنوان كرد و افزود: در دولت تدبير و اميد سياست اقتصاد مقاومتي با همت مسئولان كشور اجرايي و محقق خواهد شد.

در نوروز امسال كمترين مشكل و حاشيه را داشتيم

وي در ادامه به تشريح عملكرد ستاد تسهيلات نوروزي شهرستان پرداخت و گفت: خوشبختانه با تدبير، همدلي و تلاش اعضاي اين ستاد كمترين مشكل در سفرهاي نوروزي را داشتيم.

روز شهرستان، مجموعه آبي رضوانشهر و نقطه قوت شهرستان

شاه حسيني اجراي روز شهرستان در چهار فروردين ماه را يكي از بهترين برنامه هاي اجرايي اين ستاد عنوان كرد و افزود: افتتاح مجموعه آبي باران رضوانشهر و حضور مسئولين استان در روز شهرستان بر غناي برنامه هاي اين روز افزود.

فرماندار اشكذر مجموعه آبي باران رضوانشهر را يكي از نقاط قوت شهرستان دانست و گفت: از همه كساني كه در راستاي بهره برداري از اين پروژه تلاش كردند تشكر و قدرداني مي نمايم.

عمكلرد مطلوب جمعيت هلال احمر شهرستان در ايام نوروز

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان از عملكرد مطلوب و شايسته جمعيت هلال احمر شهرستان در ايام نوروز تشكر كرد و گفت: مديريت اين جمعيت و پرسنل زحمتكش آن با حسن سليقه و كار مداوم به حق شايسته تقدير و تشكر مي باشند.

عدم توجه به نظر كارشناسان در پرداخت يارانه ها

نماينده دولت تدبير و اميد در شهرستان در ادامه به مرحله  دوم قانون هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و اظهار داشت: در دولت قبل انتقادات گسترده اي در پرداخت يارانه ها وارد بود كه متاسفانه به نظر كارشناسان در اين موضوع توجه نشد.

550درصد افزايش قيمت در سال 89!

فرماندار اشكذر تصريح كرد: در سال 1389 تا 550درصد افزايش قيمت را شاهد بوديم.

استقراض از بانك مركزي در دولت قبل عامل مهم تورم افسار گسيخته در كشور

اين مقام مسئول به تورم ناشي از اجراي غير كارشناسي مرحله اول قانون هدفمندي يارانه ها در دولت قبل اشاره كرد و گفت: استقراض از بانك مركزي و  كاهش سهم توليد و صنعت از يارانه ها از مهمترين دلايل اين تورم بود كه در كنار آن وضعيت نابسامان بيمارستان ها و بخش بهداشت و درمان، پروژه هاي نيمه تمام عمراني، بدهكاري بخش برق و كاهش ارزش پول ملي باعث ايجاد مشكل در سطح كشور شده بود.

تلاش براي كاهش نرخ تورم به 25درصد

شاه حسيني تاكيد كرد: برنامه دولت كاهش نرخ تورم به 25درصد است كه انتظار مي رود با حمايت و همكاري مردم و اجراي دقيق مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها اين مهم محقق گردد.

فرماندار اشكذر همكاري همه دستگاه هاي اجرايي شهرستان در راستاي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها را خواستار شد .

وي از آمادگي ستاد فرعي هدفمندي يارانه هاي شهرستان مستقر در فرمانداري جهت پاسخگويي به سوالات و اشكالات ثبت نام از متقاضيان دريافت يارانه خبر داد.

ادارات مرتبط با فرهنگ براي توسعه نشاط اجتماعي در شهرستان تلاش كنند

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان در پايان اين نشست با تاكيد بر تلاش بيشتر دستگاه هاي فرهنگي شهرستان تصريح كرد: تقويت نشاط اجتماعي، اجراي برنامه هاي فرهنگي غني و توسعه فرهنگي از متوليان امر فرهنگ شهرستان مورد انتظار بوده و در اين راستا  با عنايت به رويكرد و توجه دولت ، برنامه ريزي و حسن سليقه ادارت مرتبط با فرهنگ  مي تواند شهرستان را در توسعه نشاط اجتماعي به حركت درآورد.