به گزارش روابط عمومي فرمانداري اشكذر، "محمدعلي شاه حسيني" در اولين نشست شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان با تجليل از حضور مردم در راهيمايي روز جهاني قدس اظهار داشت: مردم عزتمند ايران اسلامي بارديگر حماسه آفريده و برگ زرين ديگري به تاريخ افتخارات جمهوري اسلامي افزودند.

فرماندار اشكذر ريشه كني بي سوادي را يكي از وظايف خطير نهضت سواد اموزي عنوان كرد و گفت:  بایستی تدابیری اندیشیده شود تا مردم در امر سوادآموزی و ریشه کنی بیسوادی مشارکت کنند.

اين مقام مسئول با اشاره به حرکت در جهت افزایش سطح فرهنگ جامعه گفت: زمانی می توانیم در بحث فرهنگی پیشرفت داشته باشیم که بتوانیم در درجه اول با بی سوادی در جامعه مبارزه کرده و آن را ریشه کن کنیم.

وی افزود: وقتی در کشوری اقشار مختلف آن باسواد باشند مسلما به پیشرفت های زیادی در کشور دست پیدا می کنند.

در ادامه اين نشست  "مرآت امین الرعایا "با انتقاد از بي توجهي دولت نهم و دهم به نهضت سواد آموزي تصريح كرد: در آن دوره هيچ يك از جلسات شوراي پشتيباني سوادآموزي برگزار نگرديد.

معاون سواد اموزي استان از نگاه ويژه دولت تدبير و اميد به شوراي پشتيباني سوادآموزي خبر داد و گفت: انتظار داريم تا پايان برنامه پنجم توسعه بي سوادي در كشور ريشه كن گردد.

وي رتبه ايران از نظر سواد در بين 139 كشور دنيا را 87و بين 24 كشور منطقه را رتبه 15 اعلام كرد.

امين الرعايا افزود: 95/7 مردم استان باسواد هستند كه در اين راستا يزد رتبه چهارم كشور مي باشد.

معاون سواد آموزي استان با اعلام اين كه 97/9 مردم شهرستان اشكذر با سواد هستند گفت: اشكذر در بين شهرستان هاي استان در جايگاه پنجم قرار دارد.

مرآت امین الرعایا با اعلام تأمین نیروی مورد نیاز نهضت سوادآموزی از بخش خصوصی ، دارالقرآن ها ، مراکز غیرانتفاعی و سایر مراکز دارای مجوز افزود: مبلغ حق التدریس آموزشیاران نسبت به گذشته افزایش داشته و این مبلغ از محل اعتبارات این حوزه قابل پرداخت خواهد بود.