به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، فرماندار اشکذر در اولین جلسه کمیسیون کارگری این شهرستان در سال جدید بر لزوم همکاری واحدهای تولیدی و صنعتی با ستاد پیشگیری از ویروس کرونا اشاره و گفت: باتوجه به تعطیلی تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی و مرخصی کارگران به ویژه غیر بومی ها و احتمال خروج آنها از استان ضروریست هنگام بازگشایی و شروع به کار واحدهای تولیدی ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی موضوع غربالگری نیروها به صورت جدی و مداوم به منظور حفظ سلامت کارگران و محیط کار صورت پذیرد.

 

هادی هادی نسب ضمن تاکید بر همکاری کارفرمایان در اجرای طرح غربالگری کارگران واحدها اظهار داشت: غربالگری در واحدها روزانه با مشارکت کارشناس بهداشت حرفه ای واحد و نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام خواهد شد و کارفرمایان نیز مکلف هستند گزارش غربالگری واحد خود را هرروزه به مرکز بهداشت شهرستان منعکس نمایند.

 

فرماندار اشکذر خاطر نشان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان وظیفه ابلاغ و اطلاع رسانی به واحدهای تولیدی را بر عهده دارد و با در نظر گرفتن ماده ۸۵ قانون کار کلیه واحدها ملزم به همکاری و اجرای مصوبات هستند و انتظار می رود بدون سهل انگاری و کوتاهی اقدام نمایند.

 

هادی نسب ادامه داد: مسئولیت نظارت و پیگیری این امر در واحدهای گلخانه ای و دامداری ها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی شهرستان است و مقرر گردید با همکاری مرکز بهداشت و کارشناسان جهاد کشاورزی و در صورت نیاز استفاده از بخش خصوصی موضوع غربالگری در واحدهای گلخانه ای انجام گیرد.

 

رعایت پروتکل های بهداشتی در سرویس های ایاب و ذهاب کارگران و بازرگانی واحدهای تولیدی از موضوعات دیگری بود که فرماندار اشکذر به آن اشاره و خواستار توجه ویژه به آنها شد.