معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اشکذر:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر با حضور فرماندار، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار، مسئول کانون های قرآنی و سایر اعضا شورا و با هدف تبیین فعالیت های حوزه قرآن و عترت شهرستان در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

 

امام جمعه اشکذر در این نشست با بیان اینکه شناخت عمیق و بسط سیره ائمه معصومین (ع) ، یکی از ضرورت های اساسی در جامعه امروزی به شمار می رود گفت: اجرای طرح مصباح الهدی در مدارس شهرستان از جمله  کارهای ارزشمندی است که به ‌منظور توسعه و ترویج سبك زندگی و سیره ائمه معصومین(ع) در میان دانش‌آموزان صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام طالبیان پاسخگویی به مسائل دانش‌آموزان در موضوعات دینی ، مذهبی و اعتقادی را از جمله اهداف طرح  مصباح الهدی دانست و از مسئولین ذیربط درخواست کرد تا در این زمینه از کارشناسان متخصص به علوم دینی استفاده نمایند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اشکذر نقش سازمان های مردم نهاد را به عنوان واسطه میان دولت و مردم دانست و اظهار داشت: این سازمان ها با فعالیت های تخصصی و ایفای نقش مطالبه گری خود، قدم های مهمی در جهت اهداف و سیاست های مثبت دولت برداشته و با ارائه خدمات تخصصی به مردم، جامعه را به مسیر درست هدایت می کنند.

 

محمد شیبانی به پیگیری های صورت گرفته در خصوص در نظر گرفتن مکان مناسب جهت فعالیت تشکل های مردم نهاد شهرستان اشاره و تصریح کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده، به زودی تفاهم نامه فی ما بین  شهرداری اشکذر و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منعقد خواهد شد و محل مورد نظر به شهرداری واگذار خواهد شد تا در اختیار تشکل ها و سمن ها قرار گیرد.

 

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد با امضا تفاهم نامه فوق، بزودی شاهد آغار به کار  اولین خانه تشکل های مردم نهاد در شهرستان اشکذر خواهیم بود.

 

وی خاطر نشان کرد: تشکل های مردم نهاد باید از طریق فعالیت هایی که انجام می دهند بودجه مورد نیازشان را تامین کنند و  اگر در جایی دچار مشکل شوند، می توان از طریق راهکار هایی که در قانون پیش بینی شده نسبت به برطرف کردن مشکلات مالی آنها اقدام کرد.

 

بیان مسائل و مشکلات مرتبط با فعالیت های حوزه قرآن و عترت و تجلیل از مسئول کانون های قرآنی شهرستان اشکذر پایان بخش این نشست بود.