در صورت حمایت؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ در دیدار سرپرست اداره کل هواشناسی استان یزد با فرماندار اشکذر بر لزوم خودکار سازی ایستگاه هواشناسی «خضرآباد» و تجهیز ایستگاه‌های «باران‌سنجی» مناطق مختلف شهرستان تأکید شد.

 

فرماندار اشکذر در این نشست به اهمیت پیش‌بینی هواشناسی در مدیریت بحران‌ها و همچنین سرمازدگی و خسارات بیمه اشاره کرد و تصریح نمود: قطعاً به‌روز سازی ایستگاه‌های هواشناسی ضمن ایجاد آمادگی برای مردم اثرات مهمی در تصمیم‌گیری‌های زمان حیاتی خواهد داشت.

 

«محمدعلی شاه‌حسینی» بر لزوم آگاه‌سازی شهروندان در خصوص علل کاهش نزولات جوی تأکید نمود و افزود: بی‌شک نقش این سازمان در تبیین علل خشک‌سالی و ارائه اطلاعات علمی و کاربردی به کشاورزان می‌تواند بر نحوه استفاده حداکثری از آب نیز مؤثر باشد.

 

سرپرست اداره کل هواشناسی استان یزد نیز با اشاره به خودکاری سازی ایستگاه اقلیم‌شناسی اشکذر گفت: ضروری است ایستگاه خضرآباد نیز به تجهیزات پیشرفته مجهز شود که این مهم نیازمند حمایت و همراهی است.

 

«رضا برهانی» برنامه‌ی پیشروی دستگاه متبوع خود را گسترش برنامه‌های کاربردی هواشناسی برای نقاط مختلف استان برشمرد و ادامه داد: با تکمیل شبکه ایستگاه‌های خودکار ضمن ثبت لحظه‌ای اطلاعات، تصمیمات دقیق‌تری در مواقع بحران گرفته خواهد شد.