ایستگاه و نمایشگر سنجش کیفی هوا در شهرستان اشکذر به بهره‌برداری رسید/ فرماندار اشکذر خواستار توجه جدی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به سند آمایش سرزمین شد

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در مراسم افتتاح و بهربرداری از ایستگاه و نمایشگر سنجش کیفی هوا، خواستار توجه جدی و اهمیت شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به سند آمایش سرزمین شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، در مراسمی با حضور محمدجواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر، نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مسئولان و مدیران ادارت شهرستان، ایستگاه سنجش و تلویزیون شهری نمایشگر وضعیت کیفی هوای شهرستان اشکذر به بهره‌برداری رسید.

محمدجواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این مراسم با اشاره به ضرورت پایش مستمر شرایط زیست‌محیطی استان، خاطرنشان کرد: باتوجه به صنعتی بودن شهرستان اشکذر و همچنین تأثیرپذیری آن از عوارض زیست محیطی شهرستان‌های همجوار، به پیشنهاد اداره کل حفاظت محیط زیست استان و همچنین تأکید استاندار یزد، تخصیص اعتبار برای ایجاد و توسعه ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در جلسه بررسی طرح‌های پیشنهادی در سفر ریاست جمهوری به تصویب رسید.

معاون استاندار ادامه داد: درخصوص مباحث محیط زیستی علاوه بر بحث امکان استقرار صنایع، بحث کنترل و پایش‌های پس از استقرار و صنایع از قبل مستقر شده را داریم و خیلی از صنایع که باعث آلودگی می‌شوند اگر ضوابط و استانداردهای آلایندگی را رعایت کنند؛ شرایط نسبتاً مطلوبی را خواهیم داشت.

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این مراسم ضمن قدردانی تلاش‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان، گفت: در جلسات مختلف، مطالبه بحق مردم و شرایط خاص شهرستان اشکذر از نظر آلایندگی را به مدیران استانی یادآوری کرده‌ام.

ردائی تصریح کرد: انتظار می‌رود شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان نسبت به سند آمایش سرزمین شهرستان اشکذر که اخیراً به دستگاه‌ها ابلاغ شده است؛ اهمیت ویژ‌ای را قائل شوند.

وی افزود: علاوه بر آلایندگی حاصل از استقرار برخی از صنایع، آسیب‌های اجتماعی ناشی از نیروهای غیربومی شاغل در این صنایع نیز میراث ماندگاری برای شهرستان اشکذر شده است و اهمیت این موضوع باید مدنظر ادارات کل استان قرار گیرد.

نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همکاری مسئولان شهرستان، گفت: برای خرید، نصب و راه اندازی ایستگاه سنجش و تلویزیون شهری نمایشگر وضعیت کیفیت هوای شهرستان اشکذر مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شده است.​​​​​​​