به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی‌نسب" فرماندار این شهرستان با همراهی "سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، "محمدحسین قانعیان" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، "محمدعلی الیاسی"رئیس آموزش و پرورش شهرستان و "محمود ادیبان" مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از زمین بلا استفاده قلعه تاریخی مجومرد بازدید کرد.

فرماندار اشکذر در حاشیه این بازدید از ساخت یک ارگ آموزشی برروی زمین قلعه مجومرد خبر داد و افزود: با عنایت به اینکه ساختمان این مرکز آموزشی برروی زمین بلااستفاده قلعه تاریخی بنا خواهد شد؛ با ساخت این مرکز آموزشی به سبک سنتی علاوه بر مرتفع شدن برخی از نیازهای آموزشی شهر مجومرد، سبک معماری سنتی ایرانی نیز بازخوانی خواهد شد.

هادی‌نسب افزود: فضای معماری سنتی مدارس به شکل چهارایوانی بوده است؛ به نحوی که داخل مدرسه حیاطی سرسبز با حجره‌ها و ایوان‌هایی در چهار جهت، پیرامون این حیاط قرار داشته است.

گفتنی است قسمتی از زمین بجای مانده از قلعه مجومرد در گذشته، جهت احداث خیابان 45 متری و همچنین مسیر منتهی به آرامگاه مورد استفاده قرار گرفته است.