به گزارش ایرنا، ˈمحمدعلی شاه حسینیˈ روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد افزود: با وجود ظرفیت های بیشمار این خطه از میهن اسلامی در برخی مناطق روستایی همچون خضرآباد مشکلات آب آشامیدنی داریم.

وی اظهار کرد: عمران شهری همچون ترافیک و مبلمان شهری، طرح های نیمه تمام، وجود اتباع بیگانه و مهاجران غیرمجاز از دیگر مسایلی است که باید برای آنها برنامه ریزی و چاره اندیشی کرد.

این مسوول به ویژگی و قابلیت های شهرستان اشکذر اشاره و خاطرنشان کرد: این منطقه نزدیک ترین شهرستان به مرکز استان است که هم اکنون 650 واحد تولیدی بزرگ و کوچک از جمله بزرگترین کارخانه فولاد آلیاژی کشور در این شهرستان مستقر است.

فرماندار اشکذر ادامه داد: این شهرستان با 17هزار اشتغال مستقیم و هفت کارخانه فولاد یک شهرستان صنعتی و کارگری محسوب می شود بگونه ای که مجوز سه شهرک صنعتی گرفته که یکی از آنها نخستین شهرک غذا و داروی استان یزد است.

شاه حسینی افزود: این شهرستان با داشتن بزرگترین مراکز پرورش اسب اصیل عرب قطب پرورش اسب نیز محسوب می شود و در کنار آن در حوزه کشاورزی دانش بنیان و کشاورزی گلخانه ای با 300 واحد گلخانه بعد از مرکز استان در جایگاه دوم قرار دارد.

این مسوول، به وجود 6هزار دانشجو و 360بقعه ، مسجد و حسینیه و نیز آثار تاریخی باارزش نیز اشاره و این موارد را بیانگر غنای فرهنگی و اجتماعی این شهرستان عنوان کرد.

وی درباره دیگر فعالیت های انجام شده در این شهرستان نیز به تقویت بخش های ورزشی، تقویت NGO ها، انتشار چند شماره نشریه محلی، افتتاح بنیاد مهدویت، افزایش 300درصدی شرکت دانش آموزان در کلاس های قرآنی، تشکیل جلسات همفکری و اتاق فکر و تصمیم گیری های جمعی در شهرستان اشاره کرد.

این مسوول یادآور شد: تمام تلاش ما در حوزه عمرانی به تکمیل طرح های با پیشرفت 80 درصدی است که امیدواریم هر چه زودتر این کار انجام شود.

وی به نیاز شهرستان در بحث نیروی انسانی و نرم افزارها اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی اختلافات و منیت ها دامنگیر شهرستان است و برای حل این مشکل و نیز وحدت و همکاری اقدام به تصمیم گیری جمعی و در واقع راه اندازی اتاق فکر کردیم که خروجی آن توسعه متوازن بر اساس مزیت ها و شایستگی های هر منطقه بوده است.

شاه حسینی اشکذر را شهرستانی پویا و فعال معرفی و اظهار کرد: خوشبختانه حضور تعداد زیادی از نخبگان این شهرستان در پست های کلیدی استانی و کشوری گویای این پویایی و اهمیت است و این افراد نخبه می توانند ما را در ایجاد وحدت و همدلی در شهرستان یاری رسانند.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه اطلاع رسانی کرد: افتخار بنده این است که در جمع سربازانی قرار دارم که وظیفه خطیر تنویر افکار عمومی را بر عهده دارند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یزد نیز در این دیدار گفت: اطلاع رسانی از فعالیت و خدمات همه ارکان نظام بویژه دولت تدبیر و امید در توسعه همه جانبه و پایدار کشور از مهمترین وظایف ایرنا به عنوان رسانه رسمی کشور است.

ˈاسماعیل جهانبخشˈ افزود: انعکاس مشکلات مردم، ایجاد فرصت نقد سازنده و تضارب دیدگاهها در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهداف و برنامه های این رسانه است.

وی اظهار کرد: ایرنا وظیفه دارد بستر انتشار و انعکاس اطلاعات و اخبار تولیدی دستگاهها و نهادهای کشور را به مردم و بر عکس فراهم کند.

شهرستان اشکذر با 30 هزار نفر جمعیت در 15 کیلومتری شمال یزد واقع است.