به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر،در پی اعتراضات متعدد در خصوص گرههای ترافیکی جاده سنتو به واسطه ایجاد واحدهای صنفی در حریم جاده؛ اعضای شورای تامین شهرستان به همراه شهردار و مدیر صمت ابتدا از واحدهای صنفی حریم جاده به منظور کاهش ترافیک  جاده ای، ارتقاء ایمنی عبور و مرور و در نتیجه افزایش رضایت شهروندان بازدید کردند که در این بازدید تذکرهای لازم توسط دستگاههای متولی به اصناف داده شد و پیرو اخطارهای قبلی مقرر گردید ظرف مدت 72 ساعت نسبت رفع سدمعبر اقدام و اصناف فاقد پروانه کسب برابر ضوابط اعمال قانون گردند. 
- هادی هادی نسب اظهار نمود با توجه به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز واحدهای صنفی حریم جاده مشکل چندساله و رفع آن از مطالبات مردمی می باشد تصمیم داریم در مرحله اول ساماندهی و در مرحله بعد با تشکیل کمیته فنی و تخصصی در خصوص نحوه جابجایی آنها اقدام کنیم . وی بیان داشت شهرستان اشکذر سوای اینکه شهرستان هدف گردشگری شناخته شده، به عنوان پیشانی مرکز استان و شهر جهانی یزد است که ساماندهی حریم جاده و زیباسازی آن از ضرورتهای استان و خواسته مردم می باشد. 
- درادامه بازدید به واسطه نارضایتی مداوم شهروندان ازبوهای مشمئز کننده که حاصل واحدهای آلاینده در شهرکهای صنعتی منطقه است و تذکرات اداره محیط زیست به  واحدهای آلاینده این شهرکها رفع نگرانی نکرده است به همین منظور از تعدادی واحدها بازدید بعمل آمد که در این پایش سرزده ،اقدامات زیست محیطی در خصوص کنترل آلودگی ناشی از فرآیند تولیدی و همچنین سیستم های کنترل آلودگی مورد بررسی قرار گرفت .
 - در پایان به منظور  نظارت بر نحوه کشتار  و  توزیع مرغ از کشتارگاه  سپید مرغ  شیرکوه واقع در جاده طبس با حضور رییس اداره دامپزشکی شهرستان  بازديد بعمل آمد و فرماندار شهرستان در جریان مسایل و مشکلات این مجموعه قرار گرفت ونسبت به رفع مشکل آب مصرفی شرکت اقدام شد