به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان با همراهی "رضا برهانی" مدیرکل هواشناسی استان از ایستگاه‌های هواشناسی شهرستان اشکذر بازدید و در ادامه به بررسی و جانمایی یک ایستگاه هواشناسی در بخش خضرآباد پرداخت.

هادی‌نسب فرماندار اشکذر در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت و نقش علم هواشناسی در زندگی بشر، اظهار کرد: پیش‌بینی تغییر و ناپایداری جوی علاوه بر آگاهی دادن به بخش‌های مختلف جامعه، نقش مؤثری را در تصمیم‌گیری‌های اثربخش مسئولان در مدیریت بحران ایفا می‌كند كه این امر می‌تواند سبب كاهش خطرات و خسارت‌ها شود.

"رضا برهانی" مدیرکل هواشناسی استان نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی شهرستان اشکذر، خواستار همکاری و مساعدت شهرستان در احداث و بروزرسانی ایستگاه‌های هواشناسی خودکار خضر آباد و هامانه شد.

گفتنی است در جریان این بازدید، ضمن بررسی وضعیت ایستگاه‌ خودکار اشکذر، ایستگاه اقلیم‌شناسی خضرآباد و ایستگاه خودکار اقلیم‌شناسی‌ منابع طبیعی، مکان پیشنهادی جهت احداث ایستگاه باران‌سنجی خودکار روستای هامانه نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.