معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تأکید کرد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ نشست بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و گردشگری اشکذر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار یزد، فرماندار اشکذر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران دستگاه‌های شهرستان در یک واحدی تولیدی کاشی و سرامیک برگزار شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار در این نشست رویکرد دولت را تسهیل گری در جهت افزایش تولید و اشتغال برشمرد و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید کوشیده تا با برگزاری نشست‌های متعدد با صنعتگران و آگاهی از مشکلات و موانع پیشروی تولید، زمینه را برای تسریع در این امر فراهم نماید.

 

«علی زینی وند» بابیان اینکه در همین راستا مسئولین استان نیز در سطحی فراتر نسبت به رفع موانع و مشکلات تولید اقدام نموده‌اند عرضه داشت: شکل‌گیری «بازار ثانویه» و همچنین پیگیری برای «تأمین مواد پتروشیمی با توجه به نیاز داخلی» از مهم‌ترین مواردی بوده که طی روزهای اخیر با تلاش مستمر مسئولین عالی‌رتبه استان به‌عنوان بخشنامه‌های کشوری مطرح و به تصویب رسیده است.

 

وی نیاز امروز کشور را تفاهم و درک بیشتر دولت و صنعتگران از همدیگر عنوان کرد و خاطرنشان نمود: در صورت ایجاد فهم مشترک دولت و مردم از یکدیگر می‌توان انتظار داشت مشکلات جامعه مرتفع گردد و بسیاری از مسائل و دغدغه‌های کنونی تولیدکنندگان برطرف شود.

 

معاون استاندار یزد با تأکید بر لزوم انعطاف بیشتر بانک‌ها و سازمان مالیاتی برای تسهیل در امر تولید خاطرنشان نمود: حضور و همراهی بیشتر دستگاه‌های متولی و خدمت رسان با فعالین اقتصادی علاوه بر کاهش دغدغه‌های تولیدکنندگان آرامش بیشتر بازار را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

فرماندار اشکذر: دهکده سوارکاری نقطه عطفی در توسعه گردشگری شهرستان اشکذر است

 

فرماندار اشکذر در این نشست تسریع در روند واگذاری زمین و ایجاد دهکده سوارکاری را نقطه عطفی در توسعه گردشگری این شهرستان برشمرد و گفت: در این خطه افزون بر 2 هزار رأس اسب نگهداری می‌شوند که ضروری است با تمرکز بر این ظرفیت زمینه حضور گردشگران بیشتری را فراهم کرد.

 

«محمدعلی شاه‌حسینی» با اشاره به مغفول ماندن برخی مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان عنوان داشت: تسریع در تصویب پهنه‌های «شترمرغ» و «اسب» علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند زمینه مشارکت بیشتر روستاییان در امر تولید را به دنبال داشته باشد.

 

وی بابیان اینکه نزدیک به 80 درصد زمین‌های واگذارشده به متقاضیان طی سال‌های گذشته به تولید و اشتغال منجر نشده است افزود: در صورت تسریع در روند خلع ید و همچنین تسهیل در واگذاری این زمین‌ها می‌توان سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب نمود.

 

فرماندار اشکذر با اشاره به درخواست‌های مردمی نیز عرضه داشت: واحدهای تولیدی نسبت به مسائل زیست‌محیطی و همچنین عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اهتمام بیشتری در این شهرستان داشته باشند.

 

نمایندگان واحدهای تولیدی نیز بابیان مشکلات و موانع پیشروی تولید در حوزه‌های بانکی، ارزی و دستگاه‌های خدمات رسان خواستار همکاری بیشتر مسئولین به‌منظور بهبود وضعیت صنعت و تولید شدند.

 

در ادامه این نشست «مصطفی پوردهقان» به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اشکذر معارفه شد.