معاون فرماندار اشکذر خبر داد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر به مناسبت هفته ملی دیابت و با دستور کار بررسی آلودگی زیست‌محیطی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی نیکو و معرفی سامانه رسیدگی به شکایات بهداشتی تشکیل جلسه داد.

 

"علیرضا ابوالحسنی "معاون فرماندار اشکذر در این جلسه بر ضرورت اجرای تصفیه خانه مناسب برای شهرک صنعتی نیکو تأکید کرد و از همکاری مناسب واحدهای صنعتی به‌منظور رفع آلایندگی موجود تقدیر نمود.

 

وی از تشدید گشت‌های مشترک به‌منظور نظارت بر وضعیت زیست‌محیطی واحدهای آلاینده طی روزهای آتی به‌صورت شبانه خبر داد و افزود: با واحدهای متخلف که نسبت به حذف فیلترهای خود در نیمه‌شب اقدام نمایند برخورد قانونی خواهد شد.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اشکذر نیز با تشریح برخی اقدامات انجام‌شده دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت گفت: در این مدت ثبت اطلاعات بیماران در قالب پرونده الکترونیکی در سامانه سیب به نحوی مطلوب انجام‌گرفته است که با دستور وزیر بهداشت در ماه‌های آتی به شبکه بیمارستان متصل خواهد شد.

 

"احمد مختاری " در خصوص پیگیری مطالبات و شکایات مردمی نیز گفت: شهروندان می‌توانند طی تماس با سامانه 1490 راحت‌تر و سریع‌تر مشکلات خود در حوزه بهداشت را مطرح نمایند.

 

وی بااینکه این سامانه به‌صورت کشوری اداره می‌شود افزود: با شکل‌گیری این سامانه شکایت‌های دستی در حوزه‌های مختلف بهداشتی ملغی خواهد شد.

 

در این جلسه و درحرکتی نمادین به مناسبت هفته مبارزه با دیابت قند داخل قندان‌های سالن جلسات فرمانداری با کشمش تعویض شد و از شهروندان خواسته شد با تغذیه مناسب مواد قندی و چربی بیش از گذشته به‌سلامت خود کمک نمایند.