فرماندار اشکذر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر  جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان اشکذر صبح امروز با حضور فرماندار اشکذر و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

"شاه حسینی" فرماندار اشکذر ضمن تاکید بر ضرورت حفاظت از منابع آبی اظهار داشت: در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و اجرای دستورالعمل‌های صادره از وزارت نیرو تعداد مشخصی دستگاه کنتور هوشمند با توجه به نیاز شهرستان بر روی چاه‌های آب کشاورزی نصب می شود.

وی، نصب کنتورهای هوشمند را یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع آب استان دانست و افزود: اضافه برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی که باعث افت شدید منابع آبی می‌شود، از جدی‌ترین چالش‌های اصلی پیش روی مدیریت منابع آب در شهرستان است.

این مسئول گفت: کنتورهای هوشمند میزان برداشت آب از هر چاه را مطابق حجم سالیانه مندرج در پروانه بهره‌برداری تنظیم می‌‌کند که مانعی برای اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی است.

 

فرماندار اشکذر همچنین با تاکید بر برخورد با دارندگان چاه‌های آب غیر مجاز در شهرستان اظهار کرد: این افراد باید طبق قانون نسبت به تغییر وضعیت چاه و گرفتن مجوز برای آن و نصب کنتور هوشمند اقدام کنند که در غیر این صورت با این افراد برخورد جدی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ماموران امور ناحیه آب اشکذر به عنوان ضابطین خاص دادگستری وظیفه دارند تا اخطارهای لازم را به مالکین چاه‌های غیر مجاز بدهند، گفت: پس از ارائه اخطارهای لازم به این افراد در صورت بی‌اعتنایی اقدام لازم قانونی در زمینه برخورد با آنان صورت می‌گیرد.