بخشدار جدید خضرآباد معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه بخشدار خضرآباد با حضور امام جمعه خضرآباد، فرماندار شهرستان اشکذر، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان و بخش خضرآباد در محل این بخشداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، مراسم تکریم و معارفه بخشدار خضرآباد با حضور امام جمعه خضرآباد، فرماندار شهرستان اشکذر، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان و بخش خضرآباد در محل این بخشداری برگزار شد.

حجةالاسلام غالبی امام جمعه خضرآباد در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات سیدجواد حسینی بخشدار سابق خضرآباد، وی را فردی مردمی، پرتلاش، جهادی، باتجربه و بومی منطقه دانست و افزود: اقای حسینی توانسته در مدت زمان تصدی مسئولیت خویش رضایت حداکثری مردم را کسب نماید و اتفاقات بسیار خوبی در زمان مسئولیت ایشان رخ داده است.

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذرنیز در این مراسم ضمن عرض خیرمقدم به سعید رستگاری مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: بخشداران نمایندگانی هستند که مسئولیت اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، عمرانی و اداری بخش را برعهده دارند و همه اینها نیاز مبرم به تعامل با مرکز شهرستان، همدلی و هم‌افزایی با  امام جمعه، شورای بخش و شهر و شوراهای اسلامی و دهیاران دارد و قطعاً با برقراری این تعامل و پیگیری در چارچوب قوانین و ضوابط، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

ردائی ادامه داد: انتظارمان از مدیران شهرستان چه در مرکز و چه در بخش‌های مرکزی و خضرآباد همدلی و همنوایی مسئولان و مردم است و براساس منویات مقام معظم رهبری و نگرش و رویکرد دولت سیزدهم با قوت و وقت‌گذاری بیشتر برای جبران کمبودها و کاستی‌ها و تقویت نقاط قوت تلاش کنند.

فرماندار شهرستان اشکذر در ادامه با اشاره به خصوصیات بخشدار سابق خضرآباد، افزود: آقای حسینی انصافاً فردی پابه‌کار، دارای شناخت کامل از بخش خضرآباد، کارشناس حقیقی، برادر شهید بزرگوار سیدمحمدرضا حسینی و دلسوز و بومی منطقه، هم در زمان کارشناسی و هم در زمان بخشداری باعث خیر و برکات خوبی برای بخش خضرآباد بوده و از طرف خود، همکاران فرمانداری و مردم شریف خضرآباد، قدردان زحمات ایشان هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر همچنین از محمد پرهیزکار بخشدار جدید خضرآباد به عنوان فردی مؤمن، انقلابی جوان و پای کار نظام و انقلاب یاد کرد و افزود: انتظارمان این است که با دلسوزی و دغدغه‌هایی که برای نظام و انقلاب دارد این فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارد و با همدلی و هم‌افزایی با همه مسئولان محلی بخش در راستای پیشرفت و توسعه این بخش تلاش کند.

فرماندار شهرستان اشکذر همچنین به محرومیت بخش خضرآباد اشاره و خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از بیست سال از آغاز پروژه جاده یزد- خضرآباد، این جاده در سال 1400 بیشترین کشته و تلفات انسانی را داشته و  علی‌رغم قول‌های متعدد مسئولان مربوطه استانی همچنین نیمه‌تمام و خطرآفرین است.

سعید رستگاری مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام تیرماه، گفت: جلسات تکریم و معارفه، جلسات ناآشنایی نیست هراز چندگاهی شاهد تغییر و تحول مسئولیت بین دوستان و همکاران خودمان هستیم؛ وی افزود: منصب و مسئولیت گذرا هست و خوشا به حال کسانی که در زمان مسئولیت خدمتی به خلق کنند و در پیشگاه خداوند و شهدا شرمنده نباشند.

رستگاری ادامه داد: اعتقادم این است انتصاب افراد تبریک و شادباش ندارد و زمانی باید به مسئولیتی تبریک گفت که در زمان تصدی آن مسئولیت خدمتی به خلق خدا بشود و در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه قدمی برداشته شود و اگر این اتفاق افتاد پایان کار باید تبریک گفت و ما اکنون باید به آقای حسینی تبریک بگوییم که در زمان تصدی مسئولیت بخشداری خدمات شایسته‌ای را ارائه کردند.

مدیرکل سیاسی استانداری همچنین سیدجواد حسینی بخشدار سابق خضرآباد را فردی زحمتکش، پرتلاش و باتجربه خواند و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های وی در زمان بخشداری خضرآباد، برای وی و خانواده‌اش آرزوی صحت و سلامتی کرد.

وی افزود: همچنین آقای محمد پرهیزکار را به عنوان بخشدار جدید خضرآباد معرفی می‌کنیم؛ وی از نیروهای بسیار فعال، دلسوز، زحمتکش، باتجربه هست و امیدواریم با کمک شوراها و دهیاران گرامی بتواند به مردم منطقه خدمات شایانی ارائه دهد.

رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بخش مستقل خضرآباد پرداخت و تصریح کرد: کار در بخش خضرآباد فراوان است و همت و عزم و وقت‌گذاری بالا می‌خواهد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد در ادامه خطاب به بخشدار جدید خضرآباد به بیان نکاتی درخصوص بخشداران پرداخت که در ادامه مرور می‌شود:

کار فقط و فقط باید برای خدا انجام شود و اگر برای خوشایند بنده خدا انجام شود ابتر است.

بخشداران باید شبانه‌روز کار کنند و همیشه در دسترس باشند؛

بخشداران باید در ایام تعطیلات در بخش حضور داشته باشند؛

زمان مسئولیت و خدمت به مردم کوتاه و زودگذر است؛ فرصت را قدر بدانید؛

بخشداران باید بصورت میدانی و در کنار مردم به مشکلات رسیدگی کنند و کمترین زمان شبانه روز را در بخشداری سپری کنند؛

ارتباط و تعامل بخشداران با ائمه جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی، همکاران فرمانداری و شوراها و دهیاران باید تنگاتنگ باشد.

بخشداران باید همه امور بخش را با هماهنگی فرماندار انجام دهند؛

از نظرات و همکاری بزرگان و مفاخر بخش بهره ببرند؛

با مدیران کل دستگاههای اجرایی ارتباط تنگاتنگ داشته باشند؛

خط قرمز دولت فساد است؛ بخشدار باید فسادستیز باشد؛

نگاه عادلانه به تمام روستاهای بخش داشته باشید؛

کار و مسئولیت خود را مهمترین بخش زندگی‌تان بدانید؛

فلسفه وجودی و هدف از تأسیس نظام جمهوری اسلامی مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان بوده است، نگاه و رویکرد مهدوی داشته باشید.

سیدجواد حسینی بخشدار سابق خضرآباد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همراهی و همکاری همه مسئولان و مردم در زمان مسئولیتش در بخشداری خضرآباد، به ارائه گزارشی از اقدامات و خدمات انجام شده در حوزه‌های متعدد آبرسانی به روستاها، گازرسانی به پنج روستای کذاب، بهسازی و تعریض جاده یزد- خضرآباد، رفع مشکلات آنتن‌دهی و ایجاد ایستگاه‌های گیرنده دیجیتال، پروژه برق‌رسانی رینگ شبکه فشار متوسط خضرآباد و ... در طول 21 ماه زمان تصدی مسئولیت بخشداری خضرآباد پرداخت.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای دو لوح سپاس از سوی استاندار یزد و فرماندار شهرستان اشکذر از تلاش‌های 21 ماهه "سیدجواد حسینی" قدردانی و با قرائت حکم ابلاغی از سوی استاندار یزد، "محمد پرهیزکار" به عنوان بخشدار جدید خضرآباد معرفی شد.