8آذر؛ مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان اشکذر/ شبیه‌سازی شرایط بحرانی زلزله در آموزشگاه نمونه معلّم عزآباد رستاق

همزمان با سراسر کشور با حضور روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر و جمعی از مدیران شهرستان، مانور زلزله با اعلام فرضی وقوع زلزله در آموزشگاه معلم در روستای عزآباد رستاق برگزار شد و درجریان آن دستگاه‌های امداد و نجات برای نجات جان دانش آموزان و انجام امور امدادی، خدماتی و ایمن‌سازی محیط وارد عمل شدند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در این مراسم ضمن قدردانی از عوامل برگزاری مانور مزبور، خاطرنشان کرد: علاوه بر ضرورت مقاوم سازی مدارس در برابر زلزله و دیگر حوادث طبیعی، اهتمام به امر آموزش و فراگیری نکات امداد و نجات هنگام وقوع زلزله در راستای کاهش خسارات جانی و مالی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیدکاظم بزاززاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر نیز در این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص شورای ایمنی مدارس و ترسیم نقشه خطر مدرسه، به ارزیابی مانور بر اساس چک لیست‌های طراحی شده پرداخت.

براساس این گزارش دانش آموزان در این مانور آموزش های امداد و نجات خود را به صورت عملی به نمایش گذاشتند و همراه با نیروهای هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس ۱۱۵ و نیروی انتظامی به کمک دانش آموزان آسیب دیده شتافتند.

گفتنی است استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان، کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد و ارتقای مهارت های فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله، تمرین سرعت عمل و دقت در مراحل عملیاتی امدادی، تمرین فرآیند امدادرسانی به مصدومین و رعایت اصول صحیح تجسس و نجات از جمله اهداف این مانور بود.​​​​​​​