معاون سیاسی فرماندار اشکذر تأکید کرد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ «محمد شیبانی» در نشست شورای آموزش‌وپرورش نقش سواد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای هنجار گریز را مورد تأکید قرارداد و گفت: با توجه به اینکه افراد بی‌سواد بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند ضروری است که نسبت به جذب این افراد اهتمام بیشتری صورت گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اشکذر در این نشست که معاون سوادآموزی استان نیز حضور داشت گسترش علم در جامعه را به‌عنوان وظیفه اخلاقی و انسانی تمام افراد یادآور شد و خواستار ترویج فرهنگ مطالعه توسط امامان جمعه و جماعت با همکاری آموزش‌وپرورش در شهرستان شد.

 

وی ضمن اشاره به ارتباط مستقیم میزان رشد و توسعه جامعه با سیستم آموزشی تأکید نمود: با تغییر الگوی توسعه شهرستان زمینه جذب تحصیل‌کرده‌ها در صنایع فراهم خواهد شد و توجه به این مهم روند نزولی حضور کم‌سوادان در مراکز تولیدی را به دنبال دارد.

 

این مقام مسئول لزوم برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در روستاها به‌منظور جذب بی‌سوادان این مناطق را یادآور شد و افزود: اگرچه طی سال‌های گذشته مناطق شهری رشد چشم‌گیری در زمینه جلب بی‌سواد داشته است ولی انتظار می‌رود این روند در روستاها با جدیت بیشتری دنبال شود.

 

در ادامه این نشست اعضا ضمن توصیه بر همدلی و همراهی مسئولین در جهت رفع مشکلات و چالش‌های پیشروی حوزه سوادآموزی بر ضرورت شناسایی افراد بی‌سواد و کم‌سواد و معرفی آن‌ها به مراکز آموزشی تأکید کردند.