فرماندار اشکذر خبر داد؛

بهره‌برداری از بیمارستان حضرت زینب کبری (س) اشکذر تا دهه فجر امسال/ احداث بزرگترین طرح آبرسانی روستایی استان یزد در شهرستان اشکذر

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشست خبری که همزمان با آغاز هفته دولت برگزار شد؛ از بهره‌برداری از بیمارستان زینب کبری (س) اشکذر تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این بیمارستان توسط خیّر بنا گذاشته شد و در سفر رئیس جمهور به استان یزد، اعتباری برای تکمیل آن اختصاص یافته است.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح الله ردائی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری مشترک فرمانداران دو شهرستان اشکذر و میبد در استانداری یزد اظهار داشت: در هفته دولت 26 پروژه با اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد ریال در حوزه های گازرسانی، برق، آبفا، منابع طبیعی، مخابرات و .... بهره‌برداری می شود.

وی با اشاره به شاخص‌ترین این پروژه‌ها بیان کرد: دهانه دوم پل چرخاب، روشنایی خیابان امام اشکذر، آسفالت معابر شهر مجومرد، روشنایی بلوار شهید سلیمانی بعد از چهار سال توقف پروژه و ... از جلمه این پروژه ها هستند.

ردائی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در شهرستان اشکذر عنوان کرد: نهضت مدرسه سازی در اشکذر از سال گذشته آغاز شده و در این راستا هشت مدرسه خیرساز در شهرستان اشکذر در دست احداث است که یک مورد از آنها امسال بهره برداری می شود.

فرماندار اشکذر در مورد پروژه های سفر ریاست جمهوری نیز بیان کرد: 134 میلیارد تومان از این محل برای اشکذر مصوب شده که برخی از این پروژه ها در دست احداث و برخی دیگر در دست پیگیری است.

ردائی، بیمارستان حضرت زینب (س) را از شاخص ترین این پروژه ها برشمرد و گفت: 90 درصد پروژه توسط خیر انجام شده و 10 درصد دیگر توسط دولت انجام و در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به احداث پل زیرگذر روستای شرف آباد به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مردم، اظهار داشت: احداث دیوار ساحلی برای روستاهای بخش خضرآباد، تکمیل جاده یزد خضرآباد به عنوان مطالبه 12 ساله مردم این منطقه با اعتبار 20 میلیارد تومان، ساختمان پست شهرستان اشکذر و ... برخی دیگر از پروژه هایی است که هفته گذشته توسط استاندار یزد در جلسه کارگروه توسعه شهرستان اشکذر مصوب شد.

ردائی همچنین در مورد آب روستاهای خضرآباد نیز بیان کرد: بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی با 25 روستا در استان در حال انجام است تعدادی از این روستاها آبرسانی و بهره برداری شده و برخی دیگر در دست اقدام است و با مصوبه سفر اخیر استاندار به اشکذر، در اجرای این پروژه تسریع می شود و روستاها به ترتیب تا دهه فجر از این پروژه بهره مند می شوند.

فرماندر اشکذر در مورد طرح سامان خانواده نیز بیان کرد: خواست ما و مسئولان ارشد استان رسیدگی به این حوزه است و امیدواریم با پیگیری جدی این طرح بتوانیم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

وی یادآور شد: سند یزد نوین نیز که به اشکذر ابلاغ شده، برش شهرستانی آن تهیه شده که نیروگاه خورشیدی از مهمترین آنهاست و سه شرکت با ظرفیت تولید 130 مگاوات برق، در حال اقدام هستند و امیدواریم تا پایان سال این میزان به بهره برداری برسد که در این صورت، اشکذر رتبه برتر استان را خواهد داشت.

ردائی ادامه داد: ایجاد فضای مستقیم و بی واسطه با مردم جزو برنامه های یزد نوین است که در این راستا طرح صندلی جهادی هفته دولت انجام شد و هر روز سه اداره از ساعت 18 تا 20 با حضور فرماندار و معاونان و بخشداران همچنین تعدادی از مدیران دستگاه‌ها اجرا می شود که مورد استقبال مردم اشکذر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این طرح در طول سال نیز یکشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء در یکی از مساجد شهرستان اجرا می شود و با توجه به مقوله مسجدمحوری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، تداوم می یابد.

فرماندار اشکذر، احیا و راه اندازی واحدهای راکد را نیز از برنامه های یزدنوین برشمرد و گفت: با پیگیری های انجام شده، یکی از واحدها در دهه فجر بهره برداری می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های هفته دولت بیان کرد: دیدار با گروه ها و اقشار مختلف از نخبگان تا روحانیون و ورزشکاران و هنرمندان، بازدید از موسسات قرآنی، برگزاری مسابقه پیامکی «من اگر مسئول بودم...»، برگزاری دوره آموزشی ترافیک برای کارمندان، ویزیت رایگان کارمندان دولت، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا و در مجموع 36 برنامه در هفته دولت در شهرستان اشکذر اجرا می شود.

ردائی عنوان کرد: هر بحث مطالبه گرانه ای که توسط گروه های مختلف مطرح شود، رد نمی کنیم و آن را بررسی و شرایط آن را تسهیل خواهیم کرد.

فرماندار اشکذر همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد آلودگی هوا به ویژه نیروگاه اشکذر نیز اظهار داشت: خوشبختانه صدور فرمان استاندار برای ممنوعیت در صدور مجوز صنایع آلاینده در کریدور اردکان مهریز اتفاق بسیار خوبی است که ما نیز این مهم را در محدوده شهرستان اشکذر نظارت می کنیم.

ردائی عنوان کرد: صنایع آلاینده ای که در سطح شهرستان است، با همکاری محیط زیست شناسایی شده و تلاش شد تا آلودگی ها را به حداقل برسانیم در ادامه نیز این مطالبه به حق مردم را در دستور کار داریم.

فرماندار اشکذر در مورد فرونشست های زمین بیان کرد: بیشترین میزان فرونشست های زمین در استان یزد مربوط به شهرستان اشکذر است.​​​​​​​