روح‌الله ردائی خبر داد:

بهسازی تمامی معابر شهرستان اشکذر برای معلولان تا پایان سال جاری

روح‌الله ردائی، فرماندار شهرستان اشکذر از بهسازی و مناسب‌سازی تمامی معابر این شهرستان در راستای تردد آسان‌تر معلولان تا پایان سال جاری خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، روح‌الله ردائی در جلسه مناسب‌سازی و بهزیستی شهرستان اشکذر با اشاره به اهمیت بهبودسازی و مناسب‌سازی معابر برای معلولان اظهار کرد: مطابق با قانون باید بهبودسازی معابر برای معلولان از سوی شهرداری انجام شود و پیمانکاری شهرداری نیز باید در این زمینه به سرعت عمل کند.

وی افزود: تلاش داریم تا این بهسازی و ایجاد رمپ تنها به ادارات شهرستان محدود نشود، بلکه تمامی معابر و گذرهای عابر پیاده و ... نیز برای معلولان مناسب‌سازی شوند.
فرماندار شهرستان اشکذر از مناسب‌سازی تعدادی از بلوارهای اشکذر به صورت کامل خبر داد و گفت: رمپ ورودی سه پارک مهم اشکذر ایجاد شده تا معلولان بتوانند به راحتی از بوستان‌ها استفاده کنند.
ردائی از سیستم حمل و نقل نامناسب این شهرستان گلایه کرد و گفت: متأسفانه سهمیه اتوبوس به شهرستان داده نمی‌شود و سیستم حمل و نقل شهرستان نه تنها مناسب مردم عادی نیست، بلکه معلولان هم نمی‌توانند از این سیستم استفاده کنند.
وی از مناسب‌سازی تمامی معابر و بوستان‌ها تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تلاش داریم تا با شناسایی تمامی مکان‌های مورد نیاز به بهسازی برای معلولان، تا پایان سال جاری تمامی معابر و بوستا‌ن‌های شهرستان بهسازی شوند.

رضا ابهت نیز در این دیدار با بیان اینکه عدم مناسب‌سازی معابر برای معلولان نوعی حق‌الناس است، اظهار کرد: معلولان به عنوان قشری از جامعه این حق را دارند تا در هنگام تردد و استفاده از امکانات شهری دچار مشکل نشوند.
مدیرکل اداره بهزیستی استان یزد افزود: بهسازی و مناسب‌سازی معابر، خیابان‌ها و بوستان‌ها برای معلولان باید هر‌چه سریع‌تر انجام شود که این مهم بر عهده فرمانداری و شهرداری اشکذر است.
وی تصریح کرد: بهسازی معابر از یک سو تکلیف شرعی و از سوی دیگر تکلیف قانونی است و شرایط رفت و آمد را برای افراد معلول، سالمند و ... فراهم کرد تا این اقشار نه تنها منزوی نشوند بلکه به‌عنوان یک جامعه مولد فعالیت داشته باشند.