به گزاش روابط عمومي فرمانداري اشكذر به نقل از روابط عمومي  استانداري يزد، فرماندار اشكذر در نشست هم انديشي روابط عمومي ادارات شهرستان هاي اشكذر و بافق با گراميداشت هفته ارتباطات و روابط عمومي، اظهار داشت: روابط عمومي پل ارتباطي بين مردم و دولت است.
"
شاه حسيني" روابط عمومي را آيينه تمام نماي يك اداره دانست و افزود: تاكيد رياست جمهوري بر اين است كه همه داشته ما از مردم است، بنابراين بايد حرف بزرگان را نصب العين خود قرار دهيم كه روابط عمومي در اين زمينه نقش بسزايي را ايفا مي كند.
وي داشتن صداقت، حسن نيت، مردم داري، تواضع و برخورداري مطلوب و جذاب اجتماعي را از خصوصيات فعالان عرصه روابط عمومي برشمرد و بيان كرد: مبناي كار دولت در استان خواسته هاي مردم است كه اين مهم توسط روابط عمومي محقق مي گردد.

مدير كل روابط عمومي استانداري يزدنيز  با اشاره به اينكه روابط عمومي فقط مركز اطلاع رساني نيست بلكه اطلاع رساني يكي از بخش هاي روابط عمومي است، اظهار داشت: دغدغه دارم روابط عمومي به سمت تك كاركردي شدن برود.

"داود پاك طينت" ضمن گراميداشت سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر با اشاره به اينكه اتفاق نامباركي در عرصه روابط عمومي هاي كشور در حال رخ دادن است، اظهار داشت: روابط عمومي وظايف گوناگوني همچون تبليغات، افكار سنجي، اطلاع رساني، ارتباط با رسانه، تكريم ارباب رجوع، تشريفات، سمعي و بصري و ... دارد ولي متاسفانه تفكري در حال ترويج نگاه تك كاركردي، به روابط عمومي، به عنوان مركز اطلاع رساني است.
وي ادامه داد: برخی از ادارات در اجرای سیاست چابک سازی، ابتدا از حذف پست های تخصصی واحد روابط عمومي آغاز كرده اند كه تبعاتي را بدنبال دارد.
پاك طينت همچنين با اشاره به اينكه در صورت ادامه اين روند افرادي كه در رشته روابط عمومي تحصيل مي كنند ديگر انگيزه اي براي فعاليت و تحصيل در رشته هاي مرتبط با رشته روابط عمومي را ندارند، گفت: مشاهده مي شود در چارت هاي تشكيلاتي جديد برخي از سازمان ها مسئوليت هاي اين واحد همچون افكار سنجي، تكريم ارباب رجوع و امور بين الملل به ساير واحدها سپرده مي شود كه اين كار صحيحي نيست زيرا ان واحدها آموزش هاي لازم را در اين مورد نديده اند.
پاك طينت همچنين خواستار توجه جدي فعالان و صاحب نظران روابط عمومي به اين موضوع مهم شد.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان يزد در ادامه با يادآوري برگزاري گردهمایی تخصصی مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان در روز اول خردادماه، گفت: در این همایش از مقام علمی مرحوم دکتر کاظم معتمدنژاد به عنوان پدر علم ارتباطات ایران تجلیل می شود و همچنین دکتر محمد مهدی فرقانی و مهدخت بروجردی علوی از اساتید ارتباطات حضور دارند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با اشاره به اينكه كساني كه تمايل به شركت در اين همايش را دارند مي توانند تا ساعت 24 روز 29 اردیبهشت ماه جهت ثبت به پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی روابط عمومی ها استان به آدرس yazdpr.ir مراجعه نمایند، گفت: دو پنل تخصصی در زمینه "اخلاق حرفه ای در روابط عمومی" و "شیوه گزارش دهی در روابط عمومی" از جمله برنامه های این همایش است که توسط اساتید یاد شده ارائه می گردد.
وي همچنين از اداي احترام به مقام شامخ 18 شهيد واحد تبليغات هشت سال دفاع مقدس در هفته ارتباطات و روابط عمومي خبر داد.
مدير كل روابط عمومي استانداري در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي شهرستان هاي اشكذر و بافق گفت: دستگاه هاي اجرايي مي توانند كارهاي فرهنگي مختلفي از جمله شيوه رفتاري حضرت امام خميني (ره) را با توجه به در پيش بودن سالروز عروج ملكوتي ايشان داشته باشند.
وي با يادآوري شعار امسال هفته ارتباطات و روابط عمومي كه "روابط عمومي، عقلانيت و اطلاع رساني صادقانه" است و اينكه تاكيد مقام معظم رهبري نيز بر صداقت در اخبار و عدم فريب مردم است گفت: "اگر جايي لازم است مطلبي گفته نشود، نگوييد ولي دروغي هم گفته نشود."
اين مقام مسئول همچنين از تقويت شوراي هماهنگي روابط عمومي ها در تمامي شهرستان ها خبر داد.

روابط عمومي تكميل كننده زنجيره اتصال بين دولت و ملت است
فرماندار بافق نيز هفته ارتباطات و روابط عمومي را گرامي داشت و با اشاره به اينكه روابط عمومي تكميل كننده زنجيره اتصال بين دولت و ملت است، گفت: روابط عمومي قلب تپنده ادارات است.
"
طلائي مقدم" با اشاره به اينكه انسان به صورت اجتماعي خلق شده است و اصل روابط بر اساس روابط عمومي است، خاطر نشان كرد: جوامعي در سطح جهان موفق هستند كه روابط عمومي قوي داشته باشند.
وي يكي از اصول برنامه ريزي و اجراي امور را مقوله روابط عمومي و اطلاع رساني دانست و گفت: اگر برنامه ريزي مطلوب صورت پذيرد ولي اطلاع رساني خوبي صورت نگيرد بخش قابل توجهي از كار انجام نشده است.
طلائي مقدم حوزه روابط عمومي را در تمامي ابعاد موثر دانست و لازمه آن را اطلاعات عمومي مسئول روابط عمومي مربوطه در تمامي زمينه ها عنوان كرد.
وي خاطر نشان كرد: اگر اعتماد در سطح جامعه ايجاد شود، هر شهروند مي تواند يك روابط عمومي باشد و نكات مورد نظر را به مسئولان و مردم منتقل كند.
گفتني است در پايان اين مراسم از روابط عمومي هاي ادارات شهرستان هاي اشكذر و بافق با اهدا لوح، تقدير شد.