رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد؛

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ "محمدعلی شاه‌حسینی" در نشست شورای سلامت شهرستان اشکذر ارتقا سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی آحاد مردم جامعه را از طریق اتخاذ تدابیر مناسب و نهادینه کردن سیاست‌گذاری و مدیریت صحیح دانست و بر نقش فعال‌تر اعضای این شورا تأکید نمود.

 

فرماندار اشکذر برگزاری جلسات تخصصی این شورا را در پایش واحدهای آلاینده خواستار شد و تصریح نمود: رفع مشکلات و مسائل زیست‌محیطی در شهرستان باید با جدیت بیشتری پیگیری و واحدهای آلاینده صنعتی، تولیدی و خدماتی ملزم به رعایت الزامات زیست‌محیطی گردند.

 

رئیس شورای سلامت شهرستان اشکذر در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به تأخیرهای اورژانس در چند حادثه اخیر گفت: ضروری است مشکلات و علل تأخیرهای پیش‌آمده بررسی و گزارش آن به مرکز اورژانس استان منعکس گردد.

 

رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد نیز با اشاره به آمار بالای دیابت در مناطق مختلف استان یزد اظهار داشت: درصورتی‌که شهروندان یزدی نسبت به اصلاح شیوه و سبک زندگی خود اقدام نکند در آینده نه‌چندان دور با طوفان دیابت روبرو خواهیم شد.

 

"سید محمدرضا آقایی" ورزش، تحرک بدنی و تغذیه مناسب را به‌عنوان 3 عامل مؤثر در کاهش این مرض شیرین دانست و افزود: در صورت رعایت این موارد می‌توان رشد شتابان مرگ خاموش در استان را کاهش داد و از خسارات مادی فراوان به جامعه جلوگیری کرد.

 

وی احداث اولین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دیابت کشور را امتیاز بزرگی برای شهرستان اشکذر برشمرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده و حمایت خیر برای تجهیز این مرکز، بزرگ‌ترین مرکز علمی دیابت کشور در استان یزد را شاهد خواهیم بود.