تأکید فرماندار اشکذر بر تسریع در آغاز پروژه زهکشی شهرک صنعتی نیکو

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان که در قالب رویداد آبی برگزار شد؛ بر تسریع در آغاز پروژه زهکشی شهرک صنعتی نیکو تأکید کرد.

در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اشکذر که در قالب رویداد آبی و با حضور روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر و جواد منصوری معاون حاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد برگزار شد؛ مشکلات و چالش‌های آبی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست درخصوص افت آبخوان‌ها، فروچاله‌ها و فرونشست‌هایی که در اثر برداشت بی رویه آب رخ داده است، گفت: باید قبل از ایجاد شرایط بحرانی، متولیان حوزه‌های صنعت و کشاورزی به چالش فرونشست زمین در منطقه رستاق بصورت ویژه توجه کنند.

وی  در ادامه  پیرامون آب‌های سطحی شهرک صنعتی نیکو بیان کرد: با توجه به اتفاق نظر مسئولان و کارشناسان مربوطه و همچنین پای کار بودن صنایع شهرک صنعتی نیکو، شروع پروژه زهکشی این شهرک باید در اسرع وقت توسط دستگاه‌های متولی کلید بخورد.

جواد منصوری معاون حاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد نیز در این نشست پدیده فرونشست زمین و امکان ایجاد فروچاله‌ها در بزرگترین دشت استان(دشت یزد اردکان) و بیشترین میزان این پدیده نگران کننده در منطقه رستاق تا ۱۵ سانتیمتر را از آثار خشکسالی‌های متمادی و برداشت‌های بی رویه دانست و گفت: در این دشت که دشت ممنوعه بحرانی نیز می باشد و بیش از ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را در خود جای داده هنوز برداشت بی رویه انجام و متوسط افت 45 سانتیمتری این دشت را بدنبال داشته است.