به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، همزمان با هفته دولت، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان با همراهی اعضای تیم واکنش سریع و رؤسای خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر شهرستان با هادی‌نسب فرماندار اشکذر دیدار و گفتگو کرد.

 

تقدیر و تشکر فرماندار از حضور فعال جمعیت هلال احمر در برنامه‌های شهرستان

فرماندار شهرستان اشکذر در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرسنل و داوطلبان جمعیت هلال احمر به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، حضور به موقع و فعال جمعیت هلال احمر در برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف شهرستان را ستودنی توصیف و اظهار کرد: باید از اعلام آمادگی و پای کار آمدن جمعیت هلال احمر شهرستان در برنامه‌های مختلف که مدیریت بحران هنگام رخداد حوادث طبیعی، مقابله و کنترل شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون، همکاری در برگزاری مراسم عزاداری در ایام ماه محرم، برگزاری انتخابات و آموزش‌های درمانی و کمک‌های اولیه از جمله آنهاست؛ تقدیر و تشکر نماییم.

تأکید فرماندار اشکذر بر ماندگاری شور و نشاط در مجموعه هلال احمر

هادی‌نسب در ادامه گفت: رونق و شور و نشاط ایجاد شده در مجموعه هلال احمر باید مانایی و ماندگاری داشته باشد؛ چرا که کاری که از روی عشق و علاقه و داوطلبانه انجام شود، خدمت و نفع بیشتری به مردم می‌رساند.

نیروی انسانی و حضور داوطلبان، برجستگی کنونی جمعیت هلال احمر اشکذر

وی افزود: شهرستان اشکذر در حوزه هلال احمر همیشه برجستگی‌هایی داشته است و درحال حاضر درخصوص داوطلبان و نیروی انسانی و همچنین حرکت‌های بسیار خوبی که در زمینه‌های مختلف تخصصی، کوهنوردی، آموزش و آمادگی‌های مردمی آغاز شده است؛ تحسین‌برانگیز است.

تحقق اندیشه نجات یک نفر، نجات یک جامعه در گرو فعالیت‌های آموزشی

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر به فعالیت‌های آموزشی جمعیت هلال احمر و خانه‌های هلال شهرستان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تحقق اندیشه نجات یک نفر، نجات یک جامعه است از قِبل همین برنامه‌های آموزشی نمود خواهد یافت و باید به فکر توانمندسازی جامعه در مواجهه با مخاطرات طبیعی و بحران‌ها باشیم.

تأکید فرماندار اشکذر بر شناسایی بیش از پیش پتانسیل‌های شهرستان

هادی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود بر شناسایی بیش از پیش پتانسیل‌های بومی شهرستان تأکید و خاطرنشان کرد: با شناسایی تمام پتانسیل‌ها و افزایش توان و ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر، کمک‌رسانی و خدمت به مردم تقویت خواهد شد.

پایگاه امداد جاده‌ای دغدغه مشترک فرماندار و جمعیت هلال احمر اشکذر

فرماندار اشکذر در این دیدار ایجاد پایگاه امداد جاده‌ای را از دغدغه‌های مشترک خود با جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: جمعیت هلال احمر جانمایی این مرکز را انجام دهد و هرکجا نیاز باشد در استان و کشور با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

 

اعتماد عمومی از سرمایه‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر است

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه اعتماد عمومی از سرمایه‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر است، بیان کرد: انتظار می‌رود جمعیت هلال احمر همچون گذشته درخصوص واکسیناسیون کرونا همراهی و به مردم و گروه‌های هدف توصیه کنند بدون توجه به مطالب حاشیه‌ای، واکسیناسیون کرونا را به موقع انجام دهند تا هرچه سریعتر بتوانیم شیوع ویروس کرونا و تبعات آن را کنترل کنیم.

کسب سطح عالی فرمانداری اشکذر حاصل همکاری و تلاش همه ادارات شهرستان است

هادی‌نسب فرماندار اشکذر در پایان سخنان خود به کسب سطح عالی فرمانداری اشکذر در ارزیابی عملکرد فرمانداری‌ها از سوی مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور اشاره و آن را حاصل همکاری و همدلی و تلاش همه مدیران و کارمندان همه دستگاه‌ها و ادارات شهرستان دانست و اظهار امیدواری کرد: با تداوم این همکاری و همدلی شهرستان اشکذر بیش از پیش بدرخشد.

"سید کاظم بزاززاده" رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش شش ماهه از مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه‌های آموزش، امداد و نجات، جوانان و داوطلبان از تشکیل تیم‌های پرتوان امداد و نجات در کلیه محلات و مناطق در دو بخش خضرآباد و رستاق خبر داد.

بزاززاده در ادامه از وجود فعال‌ترین خانه‌های هلال کشور در شهرستان اشکذر و ارتقاء جمعیت هلال احمر شهرستان به جایگاه دوم استان خبر داد و افزود: تجهیز خانه‌های هلال به وسایل امدادی، احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و چندین طرح در حوزه پیشگیری و عملیاتی امداد و نجات از مهمترین اقدامات پیش روی جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر خواهد بود.

گفتنی است فرماندار شهرستان اشکذر در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس به رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان از هم‌افزایی و تلاش‌های مجموعه جمعیت هلال احمر و خانه‌های هلال شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

همچنین از حمایت‌ها و تلاش‌های فرماندار و کسب رتبه عالی فرمانداری اشکذر، از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان تجلیل شد.