تبیین ضرورت افزایش جمعیت همراه با تجلیل از خانواده چهار فرزندی در شهرستان اشکذر/ پیشنهاد مطالعه کتاب "ایران! جوان بمان!"

همزمان به هفته ملی جمعیت با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان اشکذر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از کارشناسان فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان از یک خانواده جوان و چهار فرزندی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر ، روح‌الله ردائی در این مراسم با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با توجه به شرایط کشور، شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در جامعه حاکم بود؛ خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به آینده کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری، باید ترغیب و تشویق خانواده‌ها فرزندآوری و در کنار آن تربیت‌ فرزندان صالح مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان اشکذر ادامه داد: تشویق جوانان به ازدواج، ترغیب آنها به فرزندآوری و تشویق خانواده‌های دارای یک فرزند به داشتن دو یا سه فرزند و بیشتر باید در دستور کار و رویکرد همه دستگاه قرار گیرد. وی افزود: مدیران و مسئولان شهرستان باید در تجمع‌های مردمی، مجالس و محافل و مساجد، با حضور در واحدهای تولیدی و شرکت‌ها که اغلب نیروهای آن را قشر جوان تشکیل می‌دهد؛ به بیان اهمیت و ضرورت فرزندآوری بپردازند.

ردائی همچنین در ادامه با اشاره به چرایی ضرورت افزایش جمعیت، تصریح کرد: کتاب «ایران جوان بمان» فتح باب مناسبی در راستای فرهنگ سازی برای افزایش فرزندآوری است؛ چراکه این کتاب برای اقشار مختلف، از فرهیخته گرفته تا مخاطب عام، ولایت مدار تا احیاناً بی تفاوت و منطقی تا احساسی، حرف برای گفتن دارد و می‌تواند پیشنهاد خوبی جهت مطالعه مفید در این حوزه باشد.

براساس این گزارش اهدای کتاب ایران جوان بمان به پدر خانواده پایان‌بخش این مراسم تجلیل بود که در بخشی از یادداشت فرماندار شهرستان اشکذر در ابتدای این کتاب آمده است: "... آنان که چون شما و همسر مکرمه‌تان رازق بودن خدا را در خانه خود جاری و ساری کرده‌اید؛ بهتر از هرکس دیگر می‌توانید تبیین ایرانِ جوان را انجام دهید؛ لذا این افتخار را داریم که مدال تبیین ایران جوان را با این کتاب به شما اهدا کنیم تا با مطالعه این کتاب و تبیین آن، با وجود تمام مشکلاتی که وجود دارد در جامعه بشود قدمی برای ایران جوان برداشت."

گفتنی است کتاب ایران جوان بمان نوشته محسن عباسی ولدی در بیانی ساده و روان، همه موضوعات و مسائل مطرح در بحث افزایش جمعیت، تربیت فرزند، کنترل جمعیت در ایران، مشکلات اقتصادی خانواده‌های پرجمعیت، سنت‌های الهی در رزق و روزی به بندگان، جایگاه فرزندآوری در اسلام و را در قالب پرسش و پاسخ مطرح نموده است.