به مناسبت هفته وحدت انجام شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت، جلسه شورای فرهنگ عمومی و صیانت از حقوق شهروندی شهرستان اشکذر با حضور امام‌جمعه، فرماندار و برخی از مسئولین هیات مذهبی برگزار شد.

 

امام‌جمعه اشکذر در این جلسه با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت به نقش والای وحدت در سربلندی و سرافرازی امت اسلام اشاره کرد و افزود: آیات متعدد قرآن کریم دستوری از جانب خداوند است که امت اسلام را برای وحدت و یکپارچگی فرامی‌خواند.

 

حجت‌الاسلام "محمدرضا طالبیان " وحدت را به‌عنوان بااهمیت‌ترین نیاز امروز جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: شکل‌گیری گروه‌های تکفیری و معاند و به وجود آورنده تفرقه در امت اسلام سبب گردیده تا ضرورت گسترش اسلام ناب و حقیقی بیش از هر زمان دیگری برای بشریت احساس شود.

 

وی بر اهمیت نقش مسئولین و افراد مؤثر در اجتماع برای ایجاد وحدت بیشتر در جامعه اشاره کرد و نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت رخدادهای مذهبی و فرهنگی به‌منظور فراهم نمودن بسترهای لازم برای نزدیکی بیشتر مردم تأکید کرد.

 

فرماندار اشکذر نیز در صحبت‌های خود ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولین هیات مذهبی در جلسه شورای فرهنگ عمومی، از تعامل و همکاری آن‌ها در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی تقدیر کرد.

 

کاهش برخی از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در جشن‌ها و عزاداری‌ها مصداق همکاری مجموعه‌های فرهنگی شهرستان بود که "محمدعلی شاه‌حسینی " به آن اشاره کرد و همگان را به پرهیز از بدعت‌ها و عوامل تفرقه‌انگیز و صدق نیت و اخلاص در کارها دعوت نمود.

 

در ادامه این نشست از نمایندگان برخی هیات مذهبی شهرستان با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.