به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، بعداز ظهر یک شنبه هفتم مهر ماه، " هادی هادی نسب" فرماندار با همراهی "مهدی جعفری پور" شهردار، "سید محمد ابراهیم اقبالی" دادستان عمومی و انقلاب اسلامی، "حسین قانعیان" بخشدار مرکزی و " محمدعلی دلشب" عضو شورای اسلامی شهر اشکذر با پرسنل ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اشکذر دیدار کرد.

 

فرماندار اشکذر بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی توسط پرسنل این ایستگاه برای مراکز آموزشی و دانشگاهی، اماکن مذهبی، حسینیه ها و مساجد و کارخانجات تاکید و گفت: نحوه پیشگیری، مقابله با حوادث و ارتقای سطح مهارت های مواجه با حریق های احتمالی از جمله نکات مهمی هستند که باید در آموزش ها مورد توجه پرسنل قرار گیرند.

 

شهردار اشکذر به بیان گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اشکذر در یکسال گذشته پرداخت و گفت: تعداد 122 ماموریت توسط این ایستگاه اعم از آتش سوزی، حبس در چاه، غرق در استخر و.... انجام شده که نسبت به مشابه سال قبل 25 مورد کمتر شده است.

 

مهدی جعفری پور افزود: این ایستگاه در حال حاضر تمام نقاط مختلف شهرستان از جمله بخش مرکزی، شهرک صنعتی نیکو و.... را جهت ارائه خدمات ایمنی و امداد رسانی پوشش می دهد و گاها در مواردی جهت انجام ماموریت به شهرستان های هم جوار نیز اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه آمار غرق شدگی در استخرهای کشاورزی به ویژه بخش مرکزی رو به افزایش است بر لزوم ایمن سازی استخرهای کشاورزی که الزام قانونی دارد و باید در این زمینه نظارت بیشتری توسط دستگاههای متولی صورت گیرد تاکید کرد.

 

شهردار اشکذر گفت: خوشبختانه و تاکنون گزارشی مبنی بر کوتاهی و یا قصور و حتی دیررسیدن به محل حادثه به ما گزارش نشده و این نشان می دهد که پرسنل این ایستگاه نسبت به کار خطیری که درآن انجام وظیفه می کنند تعهد دارند.

 

جعفری پور به بیان مهمترین مسائل و مشکلات ایستگاه پرداخت و ادامه داد: به روز کردن تجهیزات ایستگاه مطابق با استانداردهای موجود و تامین نیروی انسانی دو موضوع مهمی هستند که انتظار می رود با حمایت فرماندار محترم مرتفع گردد.

 

شهردار اشکذر به بیمه آتش سوزی بیش از 5 هزار خانوار در شهر اشکذر اشاره کرد و گفت: سقف پرداختی به خانوار های بیمه شده که دچار حادثه شوند 80 میلیون تومان است.

 

وی به حضور پرسنل ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اشکذر در دوره های آموزشی اشاره و خاطر نشان کرد: تمام تلاش مجموعه شهرداری در این راستاست تا با اعزام پرسنل این ایستگاه به دوره های آموزشی تخصصی، مهارت آموزی و آشنایی با ابزار نوین در این حوزه را فرا گیرند.

 

در پایان این جلسه از زحمات پرسنل ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و سه نفر از پرسنل واحد عمران شهرداری به جهت همکاری با ایستگاه آتش نشانی با اهداء لوح سپاس تجلیل شد و فرماندار اشکذر از ماشین آلات و تجهیزات ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اشکذر بازدید کرد.