فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، " هادی هادی نسب" فرماندار اشکذر در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان که با حضور اعضا در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد، به سیر صعودی شیوع ویروس کرونا در شهرستان اشاره و گفت: تجمعات و برگزاری مراسم عروسی و ختم مهمترین عامل شیوع در بین شهروندان در پیک دوم روند صعودی ویروس کرونا در شهرستان عنوان شده است.

 

هادی هادی نسب افزود: در سه هفته گذشته تعداد 23 مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان مثبت شده که این آمار نسبت به مرحله اول شیوع ویروس در اسفند ماه رشد قابل توجهی داشته و مجموع مبتلایان شهرستان به ویروس کرونا 46 مورد قطعی ثبت شده که می طلبد دستگاه های شهرستانی عضو ستاد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده ستاد استانی و ملی کرونا توجه ویژه ای داشته باشند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استفاده از ماسک 95 درصد از انتقال این ویروس را کاهش می دهد و با توجه به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر الزام استفاده از ماسک، مراجعه به بانک ها و ادارات شهرستان بدون ماسک ممنوع است و کارمندان هم حتما باید با ماسک در محل کار خود حضور یابند.

 

فرماندار اشکذر خاطر نشان کرد: از آنجا که محیط‌های شلوغ و پر ازدحام محل مناسبی برای نشر ویروس کرونا است، با در نظر گرفتن اهمیت سلامت شهروندان کلیه روز بازارهای شهرستان تا پایان تیر ماه تعطیل خواهد بود و برای تعطیلی مجدد بنا به شرایط به وجود آمده تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

هادی نسب تصریح کرد: جهت جلوگیری از ایجاد هر گونه تجمع، بوستان و پارک های سطح شهرستان از ساعت 22 تعطیل خواهند شد.

 

نظارت بر اصناف شهرستان با همکاری اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی و تشدید نظارت بر واحدهای صنعتی با توجه به برخورداری از 18 هزار نفر جمعیت کارگری شهرستان از جمله موضوعات دیگری بود که فرماندار اشکذر به آن اشاره کرد.

 

هادی نسب تاکید کرد: چنان چه شهروندان نسبت به موارد مصوبه شده ستاد و رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه باشند، محدودیت های شدیدتری در جهت حفظ سلامت شهروندان و مقابله با این ویروس در شهرستان اعمال خواهد شد.