از سلامت مردم تا سلامت انتخابات؛

احمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان در دیدار با اعضای شورای تآمین و اعضای ستاد انتخابات شهرستان اشکذر با بیان اینکه انتخابات پیشانی و آبروی نظام جمهوری اسلامی است؛ اظهار کرد: اگرچه مجری برگزاری انتخابات، وزارت کشور است؛ اما این رویداد ملی تنها متعلق به وزارت کشور نیست؛ بلکه همه نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید با یک عزم ملی و همگانی در برگزاری انتخابات مشارکت کسترده داشته باشند.

ترحمی ادامه داد: سلامت انتخابات، قانون‌مداری و امنیت و آرامش در انتخابات از جمله سیاست‌های راهبردی نظام و وزارت کشور است که همه عوامل اجرایی انتخابات باید این سه پارامتر را برای مردم تضمین کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه در انتخابات ما مأمور به انجام وظیفه ایم؛ مأمور به نتیجه نیستیم؛ خاطرنشان کرد: من به عنوان رئیس ستاد انتخابات، سلامت انتخابات استان را تضمین می‌دهم؛ وی افزود: همه عوامل اجرایی انتخابات باید بدون توجه به نتیجه انتخابات و حواشی، چه در انتخابات ریاست جمهوری، چه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به مردم تضمین بدهند که خودشان تعیین‌کننده نتایج آرا هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان برخی از عوامل مؤثر در مشارکت و حضور مردم در انتخابات از جمله برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی، شرایط اقتصادی و معیشتی نامناسب، نارضایتی اجتماعی در برخی عرصه‌ها، تعطیلی مراکز ایجاد شور انتخاباتی مانند مدارس و مساجد و حسینیه‌ها، افزود: در کنار این عوامل معاندین نظام با تحریم انتخابات و ایجاد حواشی سعی در عدم مشارکت مردم دارند.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: در حال حاضر انتخابات عرصه تعیین سرنوشت است و همه افراد حتی کسانی که دلخوری از نظام و دولت دارند؛ برای ایران، برای نظام اسلامی و برای اعتلای کشورمان وارد صحنه شوند و افرادی که نزدیک به سلایقشان است را انتخاب کنند.

ترحمی همچنین با اشاره به اتخاذ تمام تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مردم در شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: با اطمینان خاطر هر شعبه اخذ رأی یک پایگاه سلامت خواهد بود و هیچکس دغدغه‌ای برای حضور در شعب نداشته باشد.

وی ادامه داد: طراحی اپلیکیشن شعبه‌یاب برای تشخیص شعبه‌های خلوت‌تر، امکان تمدید زمان انتخابات تا ساعت 2 بامداد روز بعد با تشحیص وزیر کشور، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از تجارب برگزاری انتخابات گذشته و حذف اثر انگشت و افزایش بیش از 200 شعبه اخذ رأی از جمله مواردی است که برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و حفظ سلامت مردم درنظر گرفته شده است.

هادی‌نسب فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های همه عوامل و اعضای هیئات اجرایی، بازرسی و نظارت اظهار کرد: با تعامل و همکاری خوب عوامل اجرایی، همه مراحل برگزاری رویداد انتخابات 1400 برای کسب آمادگی لازم در 28 خردادماه در حال انجام است.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان اشکذر ادامه داد: سلامت مردم از اولویت‌های همیشگی ماست و تدابیر لازم جهت رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی درهمه شعب اخذ رأی شهرستان اشکذر اتخاذ شده است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه هریک از اعضای ستاد انتخابات شهرستان به بیان اقدامات صورت گرفته پیرامون برگزاری انتخابات 1400 پرداختند.