نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست شورای اداری شهرستان اشکذر با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه رستاق، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و مدیران ادارات شهرستان اشکذر در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر در این نشست با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی مغتنم برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم است گفت: دشمنان در تلاش هستند تا نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلو دهند و مردم را نسبت به انقلاب بد بین کنند، لذا می طلبد که مدیران ادارات شهرستان به تبیین دستاورد های نظام در حوزه های مرتبط با فعالیت خود بپردازند.

 

محمدعلی شاه حسینی به مهمترین مسائل و مشکلات در حوزه پروژه های عمرانی شهرستان پرداخت و افزود: انتقال آب شرب از مجتمع امام حسین(ع) به بخش خضرآباد یکی از مهم ترین این مسائل است که با توجه به محدودیت های اعتباری استان و شهرستان، نیازمند جذب اعتبارات ملی در جهت اتمام این پروژه است.

 

وی به ساختمان نیمه تمام ادارات فنی و حرفه ای و پست شهرستان اشکذر اشاره و اظهار داشت: علی رغم مکاتبات صورت گرفته با استان و حتی کشور هنوز این دو پروژه نیمه تمام مانده است و در صورتی که درلایحه بودجه سال98 اعتبارات ویژه ای در این زمینه در نظر گرفته شود، می توان برای اتمام آنها برنامه ریزی کرد.

 

رئیس شورای اداری شهرستان اشکذر با بیان اینکه در بودجه سال 97 و طبق تبصره 39،  سه هزار و دویست میلیارد تومان به دهیاری و شهرداری های کشور اختصاص یافته است ادامه داد: اعتباری در این زمینه تاکنون به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان اختصاص نیافته است که نیازمند پیگیری جدی در این زمینه است.

 

فرماندار اشکذر توجه ویژه مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را به حوزه میراث فرهنگی شهرستان خواستار شد و گفت: هر چند اقدامات خوبی در چند ماهه گذشته در زمینه حوزه میراث فرهنگی شهرستان صورت گرفته ولی انتظار می رود تا شهرستان اشکذر در توزیع اعتباری این اداره کل جایگاه ویژه ای داشته باشد.

 

محمد علی شاه حسینی به پرداخت تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: پرداخت 5 میلیارد تومان تسهیلات 6 درصد صندوق توسعه کارآفرین به 59 نفر، 3 میلیارد تومان در قالب صندوق توسعه ملی ، 2 میلیارد تومان اعتبارات روستایی و پرداخت 9 میلیارد تومان در قالب اشتغال پایدار روستایی به 200 نفر، همه در این راستا بوده و تمام کسانی که در این زمینه تسهیلات دریافت نمودند مورد تایید کارگروه اشتغال شهرستان قرار گرفته اند.

 

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص مسائل مطرح شده در این نشست و پیگیری آنها قول مساعد داد و اظهار داشت: بخشی از موارد باید در سطح کلان کشور پیگیری شود و بخشی دیگر در سطح استان که برنامه ای تنظیم  شده تا قبل از دهه فجر، مدیران استانی با حضور در شهرستان مسائل و مشکلات مطرح شده را بررسی و گزارشی از اقدامات انجام شده را به دفتر نمایندگی گزارش دهند.

 

سید ابوالفضل موسوی بیوکی به لزوم پیگیری طرح آمایش و توسعه شهرستان اشکذراشاره و گفت: ضروری است این طرح منطبق با طرح آمایش و توسعه استان قرار گیرد و هم چنین نظرات مردم هم در مورد آن اعلام شود تا بتوان یک استراتژی واحد و چشم انداز بلند مدت برای توسعه شهرستان اشکذر ترسیم کرد.

 

وی توجه  ویژه به قابلیت های مورد اشاره مدیران ادارات شهرستان را خواستار شد و خاطر نشان کرد: باید بر روی همین قابلیت ها سرمایه گذاری کرد و تلاش کرد تا برنامه توسعه شهرستان را مرتبط رابطه با صنعت، توسعه گردشگری، صنایع دستی و توجه به بخش کشاورزی و ورزش و جوانان تنظیم کرد.

 

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین آب شرب مردم استان از آب انتقالی و هم چنین تامین امنیت خط انتقال افزود: نشست های مختلفی در این رابطه با رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر نیرو و نمایندگان اصفهان، خوزستان و چهار محال بختیاری صورت گرفته است که همه بر پایداری آب انتقالی به استان یزد اتفاق نظر داشتند.

 

موسوی بیوکی گفت: خشکسالی ها اخیر مناطق مختلف کشور وعبورآب انتقالی از بین کشاورزان باعث شد تا آنها نسبت به خط انتقال آب به یزد معترض باشند ولی ذکر این نکته ضروری است که  بالای 97 درصد از آب انتقالی به استان یزد صرفا برای شرب مردم مصرف می شود.

 

این مقام مسئول در پایان به برنامه های کلان کشوری برای پایداری تامین آب یزد اشاره و اظهار داشت: انتقال آب از حوزه زاگرس، خلیج فارس و دریای عمان از جمله این برنامه هاست که اقدامات در این زمینه را در ماه های آینده به استحضار مردم استان خواهم رساند.