به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، فرماندار اشکذر ضمن تشریح مهمترین مصوبات شهرستانی ستاد پیشگیری از کرونا گفت: مردم نباید به هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رعایت نکات بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا بی تفاوت باشند، چرا که بی تفاوتی شهروندان نسبت به شیوع این ویروس می تواند جامعه را دچار آسیب جدی کند.

 

هادی هادی نسب اظهار داشت: پیش بینی های لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شهرستان انجام شده است و شهروندان باید همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

وی به مهمترین مصوبات شهرستانی در جهت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اشاره و افزود: با توجه به عدم فعالیت ستاد اسکان مسافران نوروزی شهرستان، بازدید از اماکن مذهبی، گردشگری و تفریحی در ایام نوروز تعطیل است و هیچ مسافری اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی در مراکز اسکان فرهنگیان شهرستان در مدارس پذیرش نخواهد شد.

 

فرماندار اشکذر به ضد عفونی کردن معابر شهری و اماکن عمومی با همکاری شهرداری و بخشداری های مرکزی و خضرآباد اشاره و ادامه داد: فعالیت کمپ شهرداری‌ها و نصب چادر در پارک ها و دیگر مکان‌ها تا زمان رفع کامل آلودگی ویروس کرونا ممنوع است و شهرداری با همکاری نیروی انتظامی شهرستان موظفند برای اجرای این مصوبه اقدام نمایند، همچنین اجاره خانه در شهرستان در ایام نوروز ممنوع اعلام شد.

 

هادی هادی نسب تاکید کرد: همان طور که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد بهترین راه مقابله با این ویروس ماندن در منزل و عدم تردد در محل های شلوغ است، لذا توصیه می شود تا شهروندانی که اقوامی در استان های دیگر دارند امسال را در خانه بمانند و از مسافرت خودداری کنند.

 

وی به استقرار تیمی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر در ورودی شهرستان اشاره کرد و افزود: از سرنشین های خودروهای عبوری با پلاک‌های غیر استان و شهرهای درگیر با ویروس کرونا تست به عمل می‌آید و در صورت مشکوک بودن از ورود آنها ممانعت می‌شود.

 

فرماندار اشکذر تصریح کرد: تعطیلی مراکزی همچون سالن‌های ورزشی، سینما، مسابقات ورزشی و جشنواره ها نیز از دیگر مصوبات است، همچنین مقرر شد نظارت لازم بر تالارهای پذیرایی که در رابطه با این مصوبه اقدامات لازم را انجام نداده‌اند، توسط نیروی انتظامی اعمال شود.

 

هادی هادی نسب از هم استانی‌ها درخواست کرد تا از حضور در مناطق ییلاقی بخش خضرآباد در تعطیلات پیش رو خودداری نمایند تا خطری ساکنان این مناطق را تهدید نکند.