معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اشکذر خبر داد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اشکذر گفت: در راستای رصد و پایش اراضی دولتی واگذار شده طی سالیان اخیر تاکنون، جهت اجرای طرح های اقتصادی توسط سرمایه گذاران در شهرستان کمیته ای با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط تشکیل شده است.

 

مصطفی پور دهقان اظهار داشت: این طرح علاوه بر ایجاد بانک اطلاعاتی بروز از آخرین وضعیت اراضی دولتی به افراد یا شرکت ها، ضمن شناسایی افراد متخلف و خلع ید اراضی و طرح های راکد، منجر به فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود اراضی جهت واگذاری به سرمایه گذاران واقعی در حوزه رونق تولید و اشتغال شهرستان می شود.

 

وی با بیان اینکه در مرحله نخست پایش اراضی  واگذاری به طرح های غیرکشاورزی در دست اقدام خواهد بود افزود: کمیته ای اعم از نمایندگان فرمانداری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بانک اطلاعاتی اراضی واگذارشده، درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و... را از طریق استعلام و بازدید میدانی راستی‌آزمایی می کنند که تاکنون 342 پرونده مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته است.

 

پوردهقان ادامه داد: طی این پایش تاکنون چندین پرونده اراضی واگذاری با پیشرفت زیر ده درصد شناسایی شده است که متاسفانه بعضا چندین سال از واگذاری آنها گذشته و طرح های مربوطه عملیاتی نشده که جهت سیر مراحل قانونی خلع ید به مراجع ذیصلاح معرفی گردیدند.

 

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اشکذر گفت:مرحله دوم این پایش درخصوص بررسی وضعیت زمین طرح های کشاورزی واگذار شده پس از پایان مرحله فعلی آغاز خواهد شد.