فرماندار شهرستان اشکذر خبر داد؛

تصویب ده‌ها طرح به مناسبت هفته دولت در اشکذر/ قنوات خضرآباد مرمت می‌شود

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه شهرستان با حضور استاندار یزد به مناسبت هفته دولت، گفت: ده‌ها طرح در این کارگروه به تصویب رسید که به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح الله ردائی در حاشیه نشست کارگروه توسعه شهرستان اشکذر که با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: اولین طرح مطرح شده در این کارگروه، احداث مسیر دسترسی سه راهی طبس به نیروگاه سیکل ترکیبی شهرک فولاد بود که این طرح به دلیل مشکلات موجود، وارد فاز مطالعاتی شد.

وی عنوان کرد: به دستور استاندار، قرار شد اداره کل راه و شهرسازی استان یزد مطالعات خود را برای ورود طرح به کمیسیون ماده 23 انجام دهد و با اختصاص اعتباری از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای مطالعات این طرح، ظرف مدت چهار ماه کار مطالعاتی انجام شود.

ردائی با بیان اینکه این پروژه با جان مردم در ارتباط است، تصریح کرد: امیدواریم راه و شهرسازی کار مطالعاتی را هرچه سریعتر به پایان برساند تا این طرح بتواند وارد فاز اجرا شود.

وی اصلاح و بازسازی خط انتقال آب شهری شهرستان اشکذر را نیز یکی دیگر از طرح های مطرح شده در این کارگروه اعلام کرد و گفت: قرار شده این پروژه به صورت مشارکتی با شروع دو کیلومتر اولویت‌دار، این طرح توسط شهرداری و آبفا استان یزد ظرف شش ماه و بقیه سه کیلومتر نیز از محل منابع داخلی آبفا تا  دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

ردائی ادامه داد: طرح تکمیل هفت مدرسه خیرساز با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی نیز مصوب و مقرر شد که سه آموزشگاه احداث شده توسط شرکت های کاشی عدل، پرشین و نارین میبد، توسط خود این صنایع تکمیل شود، دو مدرسه از محل منابع سازمان نوسازی مدارس و دو مدرسه نیز از محل مسئولیت اجتماعی معادن احداث و تا هفته دولت سال آینده بهره برداری شود.

فرماندار اشکذر، بهسازی بندهای خاکی و سیل بندهای روستاهای خضرآباد را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد و افزود: قرار شد با دستور استاندار، آب منطقه‌ای در این زمینه ورود جدی داشته باشد و احداث دیوار ساحلی را در اسرع وقت آغاز کند.

وی در ادامه طرح تکمیل روشنایی جاده سنتو تا پل شهید سلیمانی را از دیگر مصوبات جلسه کارگروه توسعه شهرستان اشکذر به مناسبت هفته دولت اعلام کرد و گفت: این طرح ظرف مدت دو ماه آینده با اعتبارات استانی و راهداری احداث می شود.

ردائی بازسازی، مرمت و احیای قنوات بخش خضرآباد توسط جهاد کشاورزی، رفع مشکل واگذاری مجموعه باغ وزیر حجت‌آباد، تبدیل نمایندگی‌های ادارات میراث فرهنگی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اداره مستقل، واگذاری زمین برای احداث پایگاه اورژانس مجومرد و خضرآباد، تکمیل گلزار شهدای مجومرد، اشکذر و خضرآباد، آسفالت پارکینگ مسجد صاحب الزمان(عج) در جاده سنتو، بهسازی راه روستایی حاجی آباد، ساماندهی مسجد ریگ، احداث ساختمان فرمانداری اشکذر، تکمیل مجتمع دامداری‌های جاده طبس، برق‌رسانی به مجموعه مسکونی شرف آباد، احداث جاده سلامت، احداث پارک بزرگ شهر مجومرد و ... را از جمله دیگر مصوبات این جلسه برشمرد.

وی همچنین از اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان حضرت زینب کبری (س) اشکذر خبر داد و گفت: تاکید استاندار یزد، تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان تا دهه فجر امسال است.

گفتنی است نشست 4 ساعته کارگروه توسعه شهرستان اشکذر با حضور استاندار یزد و جمعی از مدیران کل استانی، روز جمعه 28 مردادماه در محل سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.​​​​​​​