مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست کارگروه زنان و خانواده شهرستان اشکذر با حضور فرماندار، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و بانوان فعال در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی شهرستان در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر در این نشست بر ضرورت و اهمیت نقش بانوان در جامعه تاکید کرد و گفت: حضور جدی و فعال بانوان در تمام عرصه‌ های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیانگر این است که باید این فرصت را برای بانوان قائل شد تا بتوانند توانمندی های خود را در زمینه های مختلف بروز دهند.

 

محمدعلی شاه حسینی موثر بودن بانوان در حوزه های مختلف جامعه در موازات با ایفای مسئولیت در نقش مادری را یادآور شد و افزود: توانمند سازی زنان در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری باید همواره مدنظر قرارگیرد و این امر مستلزم  اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی  توسط دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در جهت ارتقا توانمندی بانوان است.

 

وی اجرای طرح نشاط اجتماعی را در راستای تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود:این طرح مانع از آسیب و تنش های اجتماعی برای بانوان شده و باعث به وجود آمدن فضایی امن جهت تحکیم بنیان خانواده می شود.

 

فرماندار اشکذر کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی برای بانوان را به عنوان یکی از دغدغه های این قشر از جامعه دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستان اشکذر با همت شهرداری، بوستان بانوان به عنوان بزرگ ترین بوستان بانوان استان با امکانات مناسب در اختیار بانوان قرار دارد.

 

نقش بانوان درسرمایه گذاری چندین طرح تولیدی و صنعتی ، فعالیت موثردر باشگاه های کتابخوان، راه اندازی مراکز توانبخشی ویژه معلولین و فعالیت در کانون های قرآنی و مساجد از جمله مهمترین ظرفیت هایی بود که شاه حسینی در حوزه بانوان شهرستان به آن اشاره کرد.

 

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان  تشکیل می دهند بر هم افزایی و هم فکری دستگاه های ستادی استان دراجرای برنامه های مرتبط  با حوزه بانوان تاکید کرد.

 

فاطمه دانش یزدی به مصوب شدن طرح ارسالی از دفتر بانوان فرمانداری اشکذر در کارگروه اجتماعی استان اشاره و ادامه داد: از میان طرح های مختلفی که به دفتر امور بانوان استانداری ارسال شده، طرح آموزش تحکیم روابط زناشویی فرمانداری اشکذر به تصویب رسیده و در شهرستان های استان اجرایی خواهد شد.

 

این مقام مسئول به برون سپاری طرح های اجرایی در حوزه بانوان اشاره و افزود: با توجه به اینکه سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی به عنوان بازوان توانمند دولت به شمار می روند و هم چنین این تشکل ها در کارگروه اجتماعی استان به تصویب رسیده اند به زودی قرارداد اجرای طرح با سازمان های مردم نهاد در شهرستان ها منعقد خواهد شد.

 

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری  مصوب شدن طرح برند سازی و بازاریابی صنایع دستی و طرح تسهیلات مشاغل خانگی را در راستای حمایت از اشتغال بانوان کارآفرین دانست و اظهار داشت: دولت هم در این زمینه تسهیلات روستایی و فراگیر خوبی را در حمایت از اشتغال زایی اختصاص داده است تا از ظرفیت بانوان در راستای اشتغال و توانمند سازی آنها استفاده نماید.

 

دانش یزدی با بیان اینکه  درآستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  به سر می بریم گفت: باید تلاش کرد تا با برنامه ریزی و برگزاری کرسی های هم اندیشی به ویژه برای نسل جوان که میوه انقلاب هستند شکاف بین نسلی را از بین برده و به تبیین سیاست و راهبرد های انقلاب اسلامی با زبانی امروزی تر اهتمام ورزید.