به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اشکذر در دومین جلسه بازآفرینی شهری این شهرستان که در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه روند نوسازی بافتها فرسوده شهرستان با كندی پیش می رود، گفت: یكی از فرصت و ظرفیت هایی كه باید از سوی مسئولان شهرستان به خوبی مورد بهرهبرداری قرار گیرد استفاده از امكانات و اعتبارات طرح ملی بازآفرینی شهری است که دولت در قانون بودجه اعتبارات خوبی برای آن اختصاص داده است.

 

مصطفی پور دهقان اظهار داشت: بازآفرینی شهری به عنوان رویكرد جدید برای بهسازی و نوسازی بافت های قدیمی مطرح شده است و باید از ظرفیت ایجاد شده در راستای منافع شهرستان به نحو مطلوبی استفاده کرد که این موضوع نیازمند همكاری جدی بین دستگاههای اجرایی، شهرداری و بخش خصوصی برای اجرای هر چه بهتر این طرح در شهرستان است.

 

وی به طرح های  ارائه شده از سوی شهرداری اشکذر در این خصوص اشاره و افزود: باید نقاط ضعف و قوت فعالیت ها و طرح های ارائه شده مشخص شوند تا در نهایت مشارکت و رضایت مردم در اجرای طرح ها را به دنبال داشته باشد.

 

در پایان کلیات طرح بازآفرینی مجموعه حاج ملا رجبعلی اشکذر توسط مشاور ارائه گردید و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص کلیات این طرح از جمله بازارچه سنتی، مسجد، گذر و پارک مورد تصویب اعضا قرار گرفت.