فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه کارگروه رفع موانع تولید و حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اشکذر به ریاست "هادی نسب" فرماندار و با حضورمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، نمایندگان حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سایر اعضا در محل سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر گفت: فهرستی از مسائل و مشکلات شهرستان پیش روی ماست که در ادوار گذشته مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و علی رغم تلاش های صورت گرفته به مرحله اجرایی در نیامده و هم چنان این مشکلات پابرجاست.

 

هادی هادی نسب با بیان اینکه بعضا اختلاف بین دستگاه های دولتی شهرستان منجر شده تا این مسائل و مشکلات که در حوزه های مختلف اعم از واگذاری سند به صاحبان صنایع، واگذاری زمین جهت طرح توسعه واحد و طرح های مشارکتی در حوزه میراث فرهنگی و اوقاف به سرانجام نرسد، افزود: برخی موضوعات با گذشت زمان نیز بزرگ تر شده و عزم و اراده مدیران شهرستان و استان را می طلبد تا این موضوعات هر چه زودتر تعیین تکلیف گردد.

 

وی اختلافات در واگذاری مجموعه سلطان بندرآباد به بخش خصوصی و تعیین تکلیف واگذاری مجموعه وزریر حجت آباد را از جمله موضوعات اختلافی عنوان کرد و ادامه داد: این دو مجموعه ارزشمند تاریخی بنا به موارد اختلافی بلاتکلیف مانده و برگزاری جلسات متعدد در این زمینه مشکلات واگذاری آن را حل نکرده در حالی که هر روز شاهد از بین رفتن این دو اثر نفیس هستیم.

 

فرماندار اشکذر تاکید کرد: در قانون برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اختیارات ویژه ای به دستگاه های اجرایی داده شده است که در آن برای بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال و ارائه راهکار برای حل مشکلات وجود دارد و باید بر مبنای همین قوانین و با تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه های اجرایی شهرستان این موضوعات نیز مرتفع گردد.

 

 

در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با مجموعه سلطان بندرآباد، باغ وزیر حجت آباد و آسیاب آبی اشکذر هم چنین واحدهای صنعتی کاشی و سرامیک عقیق، آذین پلاست، فولاد نور یزد و شرکت سیرنگ بحث و تبادل نظر و راهکارهای اجرایی جهت حل هریک از مسائل مرتبط با واحدها مطرح شد.