فرماندار اشکذر خبر داد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، فرماندار اشکذر با اعلام این خبر گفت: پیرو درخواست های مردمی مبنی بر برخورد با واحد های آلاینده که منشا بوهای مشمئز کننده در منطقه بودند، با همکاری اداره محیط زیست استان بازدید های متعددی از صنایع شهرستان صورت گرفت که در نهایت منجر به شناسایی پنج واحد در این زمینه گردید.


هادی هادی نسب با بیان اینکه اخطارهای متعددی در جهت رفع مسائل و مشکلات مرتبط با آلایندگی این پنج واحد توسط اداره محیط زیست استان داده شده بود، افزود:علی رغم اخطارها، جلسات متعددی در قالب شورای سلامت و امنیت غذایی به میزبانی فرمانداری برگزار و موارد مرتبط با بحث رفع کانون آلودگی که منشا بوی  مشمئز کننده منطقه بودند به آنها تذکر داده و مهلت قانونی هم در این زمینه در نظر گرفته شده بود.


وی خاطر نشان کرد: از این پنج واحد تنها دو واحد نسبت به رفع کانون های آلودگی خود اقدام کردند و سه واحد دیگر حتی حاضر به حضور در جلسه نشدند که مقرر گردید این سه واحد در اولویت برخورد قرار گیرند.


فرماندار اشکذر ادامه داد: در نهایت صبح امروز 20 تیرماه با همکاری اداره محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان این سه واحد صنعتی در شهرک صنعتی نیکو اشکذر و جاده طبس و طبق هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی تعطیل شدند.


عالی ترین مقام اجرایی در شهرستان تصریح کرد: این واحد ها در زمینه تولید کود شیمایی و کاغذ فعالیت داشته که به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی و عدم اقدام لازم در راستای برطرف کردن کانون آلودگی خود تعطیل شدند.


فرماندار اشکذر رعایت مسائل زیست محیطی به عنوان مهمترین دغدغه و مطالبه مردم را خط قرمز شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: چنان چه واحد صنعتی بخواهد در این زمینه کوتاهی کرده و با عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی آرامش و سلامت مردم را به خطر بیاندازد، قطعا برابر با قوانین و مقررات مورد برخورد قرار خواهد گرفت.