به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، دویست و پنجاه هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اشکذر به ریاست " هادی نسب" فرماندار و با حضور "ذاکر" مدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان، اعضای شورا و خیرین مدرسه ساز شهرستان در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر گفت: با تعامل و همکاری بین مجمع خیرین، اداره نوسازی مدارس استان و آموزش و پرورش قدم های بسیارخوبی برای کاهش کمبودها در بحث فضاهای آموزشی برداشته شده است که باتوجه به نیاز شهرستان در بازسازی مدارس فرسوده می طلبد که این حرکت با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

هادی هادی نسب افزود: جبران این کمبود فضای آموزشی علاوه بر تخریب و بازسازی مدارس فرسوده نیازمند تعریف پروژه های جدید با ظرفیت متناسب با شهرستان است که این امر هم مستلزم قرارگرفتن اعتبارات دولتی در کنار آورده خیرین نیکوکار است تا به نهضت افزایش زیربنای فضای آموزشی در شهرستان، قوت و سرعت ببخشد.

 

وی اظهار داشت: خوشبختانه و با همت خیرین شهرستان اقدامات بسیار خوبی در سال تحصیلی 99-98 در زمینه شاداب سازی مدارس ، اضافه کردن کلاس های درسی، احداث چمن مصنوعی و ساخت سرویس های بهداشتی و نمازخانه در مدارس شهرستان از جمله مدارس شهید مدنی، فتح و هشت شهریور خضرآباد و کانون های پرورش فکری سیدالشهدا رضوانشهر، خاتم الانبیاء اشکذر و دبیرستان های شهید بهشتی و رضوانی انجام شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه مهمترین دغدغه جامعه خیرین مدرسه‌ساز استان تکمیل پروژه های نیمه تمام مدارس خیری است، گفت: حمایت اداره کل نوسازی مدارس و پیگیری در جهت جذب اعتبارات ملی در زمینه تکمیل پروژه های مشارکتی و خیری اولویت اول این اداره کل در سال جاری خواهد بود.

 

جواد ذاکر اظهار داشت: 35 درصد از مدارس شهرستان اشکذر وضعیت مناسبی ندارند که باید تخریب و بازسازی شوند و در پیگیری هایی که آموزش و پرورش شهرستان در این زمینه انجام داده درخواست کردیم تا لیست این مدارس فرسوده و پروژه های خیری نیمه تمام را به اداره کل ارسال نمایند تا در برنامه ریزی های سال جاری مد نظر قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح "آجر به آجر" برای جذب خیرین به مدرسه سازی، گفت: با اجرای این طرح خیرین می توانند به هر اندازه که در توان دارند در مدرسه سازی سهیم شوند، هم چنین سامانه‌ای به نام مهر مدرسه طراحی شده و به‌ عنوان درگاه ورود خیرین و عموم مردم به حوزه مدرسه‌سازی و مشارکت عموم در موضوع تجهیز و تعمیر و نگهداری مدارس فعالیت می کند.

 

در پایان این نشست تفاهم نامه ساخت سه مدرسه خیری در شهرستان اشکذر توسط خیرین بزرگوار حاج محمد کاظم ابراهیمی، سید ولی پورهاشمی و صباغ زادگان به عنوان مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک پرشین کاشی ایرانیان منعقد شد.

 

تجلیل از دختران نمونه مدارس شهرستان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر پایان بخش این نشست بود.