به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، فرماندار اشکذر در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان اهمیت یاد گرفتن و سواد خواندن و نوشتن را از جمله موضوعات مهمی دانست که در دین مبین اسلام به آن اشاره شده است.

 

هادی هادی نسب ضمن مطلوب شمردن وضعیت سواد آموزی در شهرستان، گفت: عمده مباحث مرتبط با سواد آموزی در شهرستان اشکذر مربوط به افراد غیربومی است که ساکنان شهرستان شده و بنا به دلایلی به دور از سواد خواندن و نوشتن هستند و عمده فعالیت این شورا باید مرتبط با چنین افرادی باشد.

 

فرماندار اشکذر شناسنامه دار کردن گلخانه ها به ویژه در بخش مرکزی را در شناسایی افراد بی سواد غیربومی موثر دانست و اظهار داشت: اگر شناسنامه دار کردن گلخانه ها به طور دقیق و با نظارت جهاد کشاورزی انجام شود، بخش عمده ای از مشکلات مرتبط با حوزه سواد آموزی مرتفع خواهد شد.

 

شرافت رئیس اداره سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان به لزوم همکاری هر چه بیشتر شهروندان در جهت جذب افراد بی سواد اشاره و گفت: چنان چه شخصی با مدرک کارشناسی سه نفر بی سواد ایرانی را شناسایی و در سامانه آمار سواد آموزی ثبت نماید، به عنوان مربی افتخاری اداره سواد آموزی در آمده و می تواند در این راستا کمک کار ما باشد.

 

در پایان این جلسه فرماندار اشکذر از زحمات رئیس اداره آموزش و پرورش به جهت انتخاب شهرستان اشکذر از سوی مدیریت آموزش و پرورش استان به عنوان دستگاه شایسته تقدیر در حوزه سواد آموزی با اهداء لوح سپاس تقدیر نمود.