فرماندار اشکذر در نشست شورای فرهنگ عمومی:

تقویت زیرساخت‌ها و رویدادهای فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت/ نمایش "یک شهر یک بانو" یک رویداد فرهنگی فاخر و اثرگذار/ اجرای نوحه "فتح خون" یک اتفاق اصیل و ماندگار

روح‌الله ردائی فرماندار و نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها و رویدادهای فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت؛ به تبیین برخی از رویدادهای فرهنگی هفته‌های اخیر شهرستان پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجةالاسلام والمسلمین طالبیان و با حضور فرماندار شهرستان و دیگر اعضای این کارگروه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
حجةالاسلام والمسلمین طالبیان امام جمعه اشکذر ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده جهت برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان، گفت: استفاده از کتب شناخته شده در زمینه‌های مختلف اعم از آموزشی، کودک، نوجوان و بزرگسال می‌تواند رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد؛ ضمن اینکه در انتخاب کتب در مبحث موضوعات و محتوا توجهات لازم صورت بگیرد تا حداکثر استفاده از این فرصت ایجاد شده؛ انجام پذیرد.

روح‌الله ردائی فرماندار و نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر نیز از برگزاری نمایشگاه کتاب در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تقویت زیرساخت‌ها و رویدادهای فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و جا دارد از همه عوامل و دستگاه‌ها مؤثر در رویدادها و فضاهای فرهنگی بسیار خوب در شهرستان اشکذر، قدردانی و تشکر کنم.

ردائی ادامه داد: حضور شهدای گمنام در سطح شهرستان و ۲۱ مدرسه، به لطف خدا و مدد شهدای عظیم‌الشأن پیامدهای بسیار خوبی به دنبال داشت، همچنین اجرای نمایش یک شهر یک بانو یک رویداد فرهنگی و هنری فاخر و اثرگذار از سوی جوانان مجومرد با بیش از ۳۵۰۰ نفر بازدیدکننده بود.

 وی افزود: نمایشگاه "زیر سایه مادر" روایتی از ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) بود که به همت دانش‌آموزان و خانواده آنها به سرانجام رسید.

 روح‎‌الله ردائی همچنین اجرای نوحه "فتح خون" را یک اتفاق ماندگار و اصیل خواند که مورد توجه چهار شبکه سراسری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رسانه‌های جبهه فرهنگی و نماینده ولی فقیه در استان یزد حضرت آیت الله ناصری قرار گرفت.

 نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر از ساماندهی بناهای گلزار شهدا به همت و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری‌های شهرستان خبر داد.

 وی افزود: به لطف و محبت خداوند در اسفندماه سال جاری شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام خواهد بود که در حال حاضر کارهای اولیه ساخت و ساز جایگاه شهید والامقام انجام شده است.

 محمد‌حسن زارعیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مهمترین بحث، انتخاب کتاب‌هاست و از آنجایی که شهرستان اشکذر، شهرستانی با سابقه و رویکرد مذهبی است؛ توجه ما را در انتخاب کتب دوچندان کرده است.

زارعیان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در بخش‌های مختلف کودک و نوجوان، بزرگسال، کمک درسی و سرگرمی به مدت ۱۰ روز از اوایل بهمن ماه شروع به فعالیت می‌کند و آماده خدمات‌رسانی به همشهریان عزیز خواهد بود.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر، همچنین از برگزاری کارگاه ۵۰ نفره قصه‌خوانی در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: خروجی این کارگاه، ۱۰ جلد کتاب است که به عنوان مجموعه هدهد قصه‌گو برای اولین بار در شهرستان با همت کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.