توجه ویژه مدیریت شهرستان اشکذر به حوزه آموزش و پرورش

روح‌الله ردائی در نشست 286 شورای آموزش و پرورش شهرستان اشکذر گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کوچک‌انگاری نهادی به نام آموزش و پرورش خسارات سنگینی به بار خواهد آورد و بر همین اساس مدیریت شهرستان با همراهی خوب استاندار یزد، از صنایع و خیرین دعوت کرد پای کار آموزش بیایند تا زیرساخت‌های لازم و کافی فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح‌الله ردائی در نشست 286 شورای آموزش و پرورش شهرستان اشکذر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص تعلیم و تربیت، اظهار داشت: اگر کسی بتواند انسانی عالم، متشرع، اهل فکر کردن،اهل منطق، پایبند به تعهدات ملی، باایمان با اراده تربیت کند بزرگترین خدمت را به کشور انجام داده است.

ردائی با بیان اینکه بحث آموزش و علم اندوزی واجب است؛ اما واجبت‌تر از آن بحث تربیت است؛ بر تشویق دانش آموزان به حضور در مراکز برکت آفرین و نورآفرین همچون مساجد و هیئات تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای توجه به مباحث آمادگی جسمانی، مهارتی، قرآنی و غیره  فارغ از فضای آموزشی است؛ اما آنچه اهمیت دارد دستاورد برنامه‌های اوقات فراغت است که باید بر مبنای مبانی انقلاب و امام راحال و مقام معظم رهبری و شهدا، پایه گذاری شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص مسجدمحور بودن برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی، افزود: همه طیف‌های می‌توانند داخل مسجد قرار بگیرند و حد و مرزی برای مسجد وجود ندارد؛ چرا که این فضا وصل به نور است و برکات خاص خودش را دارد و همانطور که حضرت آقا می‌فرماید جوانی که با مسجد سروکار دارد؛ خیرش بیشتر به جامعه می‌رسد.

ردائی ادامه داد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کوچک‌انگاری نهادی به نام آموزش و پرورش خسارات سنگینی به بار خواهد آورد و بر همین اساس مدیریت شهرستان با همراهی خوب استاندار یزد، از صنایع و خیرین دعوت کرد پای کار آموزش بیایند تا زیرساخت‌های لازم و کافی فراهم شود.

محمدعلی الیاسی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیز در این نشست ارائه گزارش کار سه ماهه آموزش و پرورش، برنامه‌های اوقات فراغت، بررسی وضعیت برنامه‌های سوادآموزی و تجلیل از برگزیدگان مسابقات و همچنین فرهنگیان شاغل و بازنشسته منتخب را از موضوعات دستور کار جلسه برشمرد.

گفتنی است تجلیل از معلمان منتخب شاغل و بازنشسته با اهدای لوح سپاس و همچنین تبجیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی و ... با اهدای هدایایی از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پایان بخش این مراسم بود.​​​​​​​