فرماندار اشکذر مطرح کرد:

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان اشکذر، "هادی هادی‌نسب" فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان از آغاز فرآیند ثبت‌نام داوطلبان شورای روستاهای بخش مرکزی و خضرآباد خبر داد و تصریح کرد: ثبت نام از داوطلبان از ساعت ۸ روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ (به مدت هفت روز) ادامه خواهد داشت؛ وی افزود: داوطلبان عضویت در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری می‌توانند به چهار روش اقدام به نام نویسی کنند که به داوطلبان توصیه می‌شود جهت رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، حتی‌الامکان از روش‌های غیرحضوری جهت ثبت‌نام استفاده نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر با بیان اینکه شوراهای اسلامی روستاها از مهمترین تشکل‌ها و نهادهای غیردولتی هستند که نقش مهمی در اجرا و به هدف رساندن برنامه‌های توسعه پایدار روستایی دارند؛ خاطرنشان کرد: توسعه پایدار روستایی در گرو مشارکت اجتماعی مؤثر نخبگان است و باید افراد توانمند، با استعداد و با انگیزه وارد عرصه انتخابات شوند.

فرماندار اشکذر در ادامه با تأکید بر ایجاد شور و نشاط سیاسی از سوی ریش‌سفیدان، ائمه جمعه، اساتید دانشگاه، فعالان احزاب سیاسی و اجتماعی و سایر اقشار و متنفذین جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، خواستار تشویق و ایجاد انگیزه در نخبگان جامعه برای ورود به عرصه انتخابات شد.

هادی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جزئیات و مدارک مورد نیاز دواطلبان، اظهار کرد: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای دویست خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر نیز از جمله مدارک قابل ارائه داوطلبان است. وی افزود: کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شوراها را دارا باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

گفتنی است انتخابات همزمان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.