هادی‌نسب، فرماندار اشکذر:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، هادی هادی‌نسب فرماندار شهرستان اشکذر در نشستی که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مسئولان امور صنایع سازمان صمت و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان، نیز حضور داشتند، هدف از تشکیل این جلسه را بررسی درخواست‌های شوراهای اسلامی شهرستان و تشکل‌های زیست محیطی دانست و خاطرنشان کرد: توجه به سلامت مردم و مسائل زیست محیطی از جمله سیاست‌های بوده است که همواره در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مدیریت کنونی شهرستان مدنظر قرار گرفته است.

 

هادی‌نسب در ادامه سخنان خود با تآکید بر اینکه ما مخالف توسعه صنعت نیستم، افزود: اگرچه پایش لحظه‌ای صنایع آلاینده، رعایت حداکثری استانداردهای زیست‌محیطی را از سوی صنایع بدنبال داشته است؛ اما استقرار صنایع جدید آلاینده در مدیریت کنونی شهرستان با اقبال روبرو نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه از استقرار صنایع پاک و کم‌آبخواه تمام‌قد حمایت خواهیم کرد؛ افزود: در مقوله توسعه و استقرار صنایع جدید سلامت مردم یکی از عناصر اصلی و مرتبط است و در این رابطه باید به  تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی توجه کرد.

 

پورملایی: انسان سالم محور توسعه پایدار است

 

"نیره پورملایی" مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این نشست گفت: اداره کل محیط زیست استان توسط مرکز پایش زیست محیطی که به تازگی راه‌اندازی شده است؛ نظارت و پایش شبانه روزی را انجام می‌دهد و در ارتباط صنایعی که استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت نکنند؛ اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد.

 

پورملایی در ادامه به اجرای مباحث آمایشی در استقرار صنایع جدید آلاینده و پرآبخواه اشاره کرد و افزود: مناسب‌ترین راهکار، هدایت و استقرار صنایع آلاینده به پهنه‌های صنعتی جدید با رعایت استانداردهای زیست محیطی است؛ تا ما شاهد توسعه پایداری برای این منطقه باشیم که هم اقتصاد به قوت خودش باقی بماند و هم اجتماعی که در این منطقه وجود دارد و انسان سالم محور این توسعه است.

 

گفتنی است ضمن ارائه گزارشی از سوی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پیرامون مسائل زیست محیطی و اقدامات صورت پذیرفته، اعضای شوراهای اسلامی شهرستان و نماینده مؤسسه حامیان حیات پاک اشکذر نیز به بیان درخواست‌ها و گله‌مندی‌های زیست محیطی خود پرداختند.