فرماندار اشکذر خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، شنبه 16 بهمن‌ماه "محمدعلی شاه‌حسینی " فرماندار اشکذر در همایش "کاربرد مواد بیولوژیک در گلخانه " ترویج کشاورزی دانش‌بنیان را از اولویت‌های سند چشم‌اندازشهرستان عنوان کرد و تصریح نمود: در همین راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های منطبق با موضوع مطرح‌شده در حال اجرا است تا کشاورزان را با شیوه‌های نوین در این حوزه آشنا کرد.

 

فرماندار اشکذر بابیان اینکه خوشبختانه تغییر کشت گلخانه‌ای محصولات پرآبخواه، آموزش و استفاده از شیوه‌های نوین کشت، داشت و برداشت و آبیاری محصولات در دیدگاه و نگرش مردم جای خود را بازکرده است اظهار داشت: با در نظر گرفتن محدودیت آب‌وخاک در کشور و استان باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان با بهره‌گیری و استفاده از حداکثر سطح زیر کشت حرکت نمود.

 

شاه‌حسینی به اهمیت تولید محصولات کشاورزی باکیفیت و ارگانیک نیز اشاره کرد و بر تولید محصولات گلخانه‌ای سالم با به‌کارگیری عوامل کنترل‌کننده بیولوژیک آفات و نیز مصرف حداقلی سموم تأکید کرد.

 

 مدیر جهاد کشاورزی اشکذر نیز یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را افزایش تولیدات محصولات کشاورزی موردنیاز کشور عنوان کرد و افزود: در شهرستان اشکذر تلاش شده تا با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌وری را از آب‌وخاک داشته باشیم.

 

عباس بشارتی با اشاره به خشک‌سالی‌های متعدد و کمبود آب در شهرستان اظهار داشت: سیاست‌گذاری جهاد کشاورزی ونیز کشاورزان باید در راستای کشت محصولات کم آبخواه باشد.

 

 وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با تأکید بر اهمیت گسترش پژوهش‌های علمی درزمینهٔ کشاورزی افزود: تولید و عرضه غذای سالم وظیفه‌ای است که جهاد کشاورزی و کشاورزان باید با تمام توان آن را مدنظر قرار دهند و در این مسیر گام بردارند.