فرماندار شهرستان اشکذر خبر داد؛

تکمیل جاده یزد - خضرآباد پس از ۱۵ سال چشم‌انتظاری مردم

فرماندار شهرستان اشکذر از تکمیل مسیر یزد - خضرآباد پس از گذشت ۱۵ سال با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر،  روح‌الله ردائی در دیدار با امام جمعه اشکذر و جمعی از روحانیون این شهرستان با اشاره به فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: مسائل تبیینی در شهرستان اشکذر از جمله مباحث مهم بود که در این زمینه اقدامات  متفاوتی به مناسبت هفته دولت انجام شده است.

وی افزود: یکی از این اقدامات  اطلاع‌رسانی عمومی به صورت اطلاع‌رسانی فضای بصری شهری است که با روشنگری پروژه‌های مهم شهرستان و استان در راستای افزایش امید در جامعه تلاش خواهد شد.

فرماندار شهرستان  اشکذر با اشاره به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور، تصریح کرد: شرکت ساوین ماکارون در شرف‌آباد رستاق از محدود واحدهای این حوزه است که در راستای افزایش امنیت غذایی کشور در هفته دولت در شهرستان اشکذر افتتاح خواهد شد

ردائی افزود: مسئولان شهرستان اشکذر در انتظار دریافت اعتبارات عمرانی از سوی استان و کشور هستند و در مصوبات سفر رئیس جمهور به این شهرستان به تأمین این اعتبارات تاکید شد.

  • تعویض خط لوله انتقال آب اشکذر و مجومرد بزرگترین پروژه عمرانی شهرستان

ردائی تصریح کرد: تعویض خط لوله اصلی انتقال آب به شهرهای اشکذر و مجومرد و شهرک صنعتی نیکو به عنوان یکی از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان یزد و بعنوان یکی از اقدامات پدافندی ضروری شهرستان مطرح شد؛ در این خصوص پیگیری‌هایی انجام شده که امید است با تخصیص هزینه‌های مورد نظر این پروژه بزرگ عمرانی، مسئله آب در شهرستان اشکذر به صورت کامل حل شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های صنعتی و آموزشی در هفته دولت عنوان کرد: سه پروژه قابل از همه پروژه‌های متعدد در زمینه صنعت و یک پروژه از دو پروژه آموزشی شهرستان در حوزه مدرسه‌سازی در هفته دولت افتتاح و در اول مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار اشکذر تصریح کرد: ۴۰ پروژه در روستاها و شهرهای این شهرستان به ارزش ۱۱ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

 

  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر پس از ۱۰ سال تکمیل شد

 

وی در ادامه از تکمیل پروژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر واقع در شهر مجومرد خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ سال از کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد که در این سال‌ها به سرانجام نرسید، خوشبختانه با اعتبارات شهرستان، هزینه‌ها و امکانات مورد نیاز برای این کانون فراهم شد و در هفته دولت تنها کانون پرورش فکری شهرستان اشکذر افتتاح خواهد شد.

ردائی با اشاره به تکمیل مسیر یزد - خضرآباد عنوان کرد:  بهسازی و تکمیل این مسیر پس از گذشت ۱۵ سال و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان توسط مسئولان شهرستان اشکذر و استان پیگیری و انجام شد و با توجه به وجود مسیرهای حادثه‌خیز متعدد در این منطقه، تلاش شد با تخصیص اعتبارات از منابع شهرستان و سایر منابع، دیگر مسیرهای حادثه‌خیز بهسازی شوند.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات پروژه آبرسانی به خضرآباد و روستاهای اطراف از طریق منابع دولتی و بخشی دیگر از طریق جهاد آبرسانی تأمین خواهد شد و امید است با انجام این پروژه، منطقه خضرآباد از نظر آب و مسیرهای جاده‌ای دیگر مشکلی نداشته باشد.

  • جهاد تبیین کلید پیروزی در جنگ ترکیبی

فرماندار اشکذر با اشاره به اهمیت جهاد تبیین بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن هفته دولت و سپس انتخابات مجلس شورای اسلامی، دشمن تلاش می‌کند تا ناامیدی را در جامعه گسترش دهد، در حالیکه با روشنگری و بیان اقدامات و پروژه‌های به سرانجام رسیده در سطح کشور می‌توان امید را جایگزین ناامیدی کرد.

وی افزود: با جلسات متعددی که با حضور صاحبان صنایع، استاندار یزد، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد مقرر شد تا صنایع در راستای ساخت ۱۲ مدرسه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرستان اشکذر در مدت سه سال، همکاری‌های لازم را داشته باشند.

ردائی با اشاره به مهاجرپذیری شهرستان اشکذر عنوان کرد: شهرستان اشکذر به دلیل وجود صنایع مختلف در آن، یکی از شهرستان‌های مهاجرپذیر استان یزد است که همین موضوع باعث بروز برخی مشکلات اجتماعی - فرهنگی در این شهرستان شده که برای حل این مشکل نیاز به برنامه‌ریزی و تدابیر ویژه فرهنگی است.

  • لزوم تبیین ضوابط و قوانین حاکم بر جامعه برای مردم

حجت الاسلام محمدرضا طالبیان امام جمعه اشکذر نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت توجه به افکار عمومی اظهار کرد: در برخی موارد مردم نسبت به یک تصمیم یا عملکرد مدیر یک دستگاه یا بیانات برخی از مسئولان اعلام نارضایتی می‌کنند که ضرورت دارد مدیران دستگاه‌ها با اتخاذ تدابیر مناسب نسبت به روشنگری ضوابط و قوانین حاکم برای عموم جامعه بپردازند.

امام جمعه اشکذر با اشاره به عملکرد شرکت شیشه مظروف در شهرستان اشکذر افزود: متولیان امر صنعت و محیط زیست نباید افکار عمومی را در حالت انتظار قرار دهند و با توجه به اعتراض مردم نسبت به احداث این شرکت، سکوت مسئولان امر در این زمینه موجب افزایش نارضایتی مردم شده و انتظار می‌رود روند فعالیت های این شرکت خواه درست یا نادرست برای مردم تبیین شود.​​​​​​​